Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowe Alfa Romeo Quadrifoglio Electric z mniejszymi bateriami dzięki lepszej sprawności

Prezes Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, zdradził kilka szczegółów na temat nadchodzących elektryków w wersjach usportowionych, Alfa Romeo Quadrifoglio (pol. czterolistna koniczyna). Samochody mają wykorzystywać baterie następnej generacji, a dzięki wyższej sprawności ich akumulatory będą miały pojemności niższe niż „powinny”. Koncern Stellantis od co najmniej dwóch lat stara się ulepszać parametry aut, żeby zmniejszać ich zużycie energii.

Alfy Romeo Quadrifoglio EV, mocne i oszczędne

Alfa Romeo od kilku lat przypomina o elektrycznych modelach swojej marki, ale na pierwszy samochód poczekamy jeszcze kilka miesięcy, do czasu premiery małej Alfy Romeo, która wyjedzie z fabryki w Tychach. Teraz prezes marki w rozmowie z australijskim magazynem CarSales, ujawnił kilka informacji na temat samochodów z drugiego końca skali, najmocniejszych: Quadrifoglio.

Alfy Romeo Quadrifoglio oznaczane są zieloną czterolistną koniczyną na białym tle, zwykle umieszczaną na boku pojazdu. Powyżej widoczne są pojazdy spalinowe. Zdjęcie ilustracyjne (c) Alfa Romeo / Stellantis

Dziś są to wersje z silnikiem V6 twin-turbo o mocy 375 kW, w przyszłości będą to elektryki oferujące „od 900 do 1 000 KM” (około 660-735 kW) mocy. Samochody mają kusić nabywców doznaniami podczas jazdy, a nie najlepszym możliwym przyspieszeniem czy rekordowym czasem na torze Nuerburgring (Niemcy). Nowa generacja aut ma wykorzystywać nową generację baterii i mieć wyższą sprawność, dzięki czemu da się zmniejszyć pojemność pakietów i zaoszczędzić na wadze.

Ogniwa/baterie będą odświeżane co trzy lata, żeby utrzymać markę w szczycie. To podejście koncern Stellantis stosuje już dziś, nowy Opel Corsa Electric został wyposażony w najnowsze ogniwa CATL NCM811, dzięki którym przechowa on o 8 procent więcej energii niż jego poprzednik, Opel Corsa-e. Bez zmiany pojemnika.

W kabinach elektrycznych Alf Romeo mają się pojawić wyświetlacze o przekątnej „większej niż13 cali”, ale nie powinny one przykrywać całych kokpitów (źródło). Nie jest jasne, który model zadebiutuje najpierw, czy będzie to elektryczna Giulia, czy Stelvio. Jest natomiast niemal przesądzone, że nowe warianty Quadrifoglio powstaną na platformach STLA [wniosek redakcji Elektrowozu]. Z innych zapowiedzi wynika, że wzorniczo auta będą inspirowane historycznymi modelami marki.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version