Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Toyota C-HR Prologue Concept. Hybryda a wygląda jak siostra elektrycznej bZ Compact SUV

Toyota zaprezentowała koncepcyjny model Toyota C-HR Prologue. Samochód ma być dostępny z hybrydowymi zespołami napędowymi, tymczasem jego nadwozie mocno przypomina bZ Compact SUV-a, jednego z przedstawicieli elektryków z linii bZ. Podobieństwa są zbyt uderzające, nie mogą być przypadkowe – niewykluczone, że bZ Compact SUV otrzyma nazwę C-HR EV. Albo że nowa Toyota C-HR ma przypominać elektryka tak bardzo, jak to tylko możliwe. Obydwa auta powstały w centrum projektowo-rozwojowym ED2 we Francji.

Toyota C-HR Prologue i Toyota bZ Compact SUV

Zanim przejdziemy do szczegółów technicznych, zestawmy obok siebie obydwa modele. Po lewej elektryczna Toyota bZ Compact SUV Concept, po prawej Toyota C-HR Prologue Concept. Ilustracje tego drugiego samochodu odbiliśmy w sposób lustrzany, żeby auta ustawić w mniej więcej ten sam sposób. Oprócz kilku przetłoczeń i znacząco odmiennego układu kolorów, które usiłują oszukać nasze oczy, auta są do siebie wybitnie podobne:

Nowa Toyota C-HR Prologue jest crossoverem segmentu C-SUV, ma trafić na rynek w wariancie hybrydowym (HEV) i hybrydowym ładowanym z gniazdka (PHEV). Baterie wersji PHEV będą składane w Europie. Producent chwali się, że model pozostał wierny pierwotnemu DNA, ale coś zostało doń dodane. Krótsze zwisy i większe koła mają nadawać samochodowi sportowego charakteru, a przy okazji auto ma mieć przestronniejsze wnętrze (źródło). Hybrydowy plug-in zespół napędowy może pochodzić z nowej Toyoty Prius PHEV, którą wyposażono w baterię o pojemności 13,6 kWh.

Toyota bZ Compact SUV została zaprojektowana w tej samej placówce, co nowa C-HR. W poświęconym jej komunikacie prasowym więcej mówi się o ekologii, o siedziskach wykonanych z włókien roślinnych i materiałów z recyklingu. W samochodzie pojawi się asystent kierowcy, który będzie mu dawał znaki wizualne i dźwiękowe. Nie znamy parametrów zespołu napędowego, dowiedzieliśmy się natomiast, że bZ Compact SUV ma 4,538 metra długości (VW ID.4 = 4,585 m), 1,56 metra wysokości (VW ID.4 = 1,631 m) i 1,888 metra szerokości (bez lusterek; VW ID.4 = 1,852 m).

Elektryczny crossover Toyoty ma zadebiutować po małym crossoverze, czyli w 2023 lub 2024 roku.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: ciekawe, że rzecznik prasowy Toyota Central Europe, Robert Mularczyk, pochwalił się wodorowym Hiluksem, pochwalił się nową Toyotą C-HR Prologue, natomiast nie zająknął się na razie o elektrycznej bZ Compact SUV. Dwa ostatnie modele zostały zaprezentowane tego samego dnia. Zobaczymy, może zaplanował wzmiankę na jeden z kolejnych dni:

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version