Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Toyota bZ Compact idzie w ślady Priusa V i bZ4X. To może być elektryczna siostra C-HR

Toyota zaprezentowała swój kolejny samochód elektryczny, Toyota bZ Compact SUV, który docelowo może uzyskać oznaczenie bZ3X lub bZCX. Auto ma świeżą, nowocześnie zaprojektowaną sylwetkę, która nam skojarzyła się z Polskim Samochodem Elektrycznym „Izera”. Model powinien uzupełnić gamę silnikową oferowaną wraz z Toyotą C-HR, może pojawić się na rynku pod koniec 2023 lub w 2024 roku.

Toyota bZ Compact SUV, zgrabny crossover w stylu Priusa V

Nową Toyotę po raz pierwszy obejrzeliśmy z bliska w grudniu 2021 roku. Wtedy jeszcze o bZ Compact SUV było niewiele wiadomo oprócz tego, że będzie mniejsza od bZ4X i większa od miejskiego crossovera (bZ Small Crossover). Ot, elektryk w jednym z ulubionych w Europie formatów opakowany w futurystycznie cięte, muskularne nadwozie:

Teraz pojawiają się dodatkowe szczegóły, choć właściwie wszystkie to spekulacje. Zaprezentowany podczas LA Auto Show koncept prawdopodobnie trafi na rynek jako uzupełnienie odświeżonej Toyoty C-HR, a ta powinna zadebiutować w drugiej połowie przyszłego roku. bZ Compact SUV zagości zatem w cennikach pod koniec 2023 lub w 2024 roku. Auto może powstać na bazie nowej platformy E3 będącej odnogą TNGA z elementami e-TNGA. O ile oczywiście przetrwa trwającą w koncernie rewolucję.

Jeśli chodzi o zespół napędowy, trudno cokolwiek zgadnąć. bZ4X na razie nie błyszczy: najpierw odpadały jej koła, teraz okazuje się, że prezentuje się słabo pod względem zasięgu. Nowa Toyota bZ Compact SUV powinna zatem zostać wyposażona w mocno zmodernizowaną jednostkę, być może nową baterię, żeby dopasować się do reszty rynkowej konkurencji.

Wnętrze elektrycznego crossovera ma być wykonane z ekologicznych materiałów, w tym surowców pochodzenia roślinnego i z recyklingu. W aucie pojawi się elektroniczny asystent o imieniu Yui [czyt. ju-i], który będzie komunikował się z kierowcą wizualnie i dźwiękowo (źródło). Oceniając po renderingach, samochód zaprojektowano wybitnie pod kątem europejskiego odbiorcy – kierownica jest po „niewłaściwej” dla Japończyków lewej stronie.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version