Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Tesla Model Y Standard Dual Motor pokazana w Giga Texas. Zasięg pasuje do Modelu Y AWD nie-LR

Wśród wystawionych w Giga Texas samochodów pojawiła się Tesla Model Y, która przedstawiała się jako Standard z napędem na obie osie. Takie auto dotychczas nie istniało, najbliższa jej jest Tesla Model Y RWD (dawniej: SR) oferowana w Chinach, a w świecie zachodnim – Tesla Model Y LR. Zgodnie ze spekulacjami jest to pierwsza Tesla, która zostanie wyposażona w baterię z ogniwami 4680.

Ogniwa 4680 w wariancie AWD vel S a nie LR, bo jest ich mało?

Samochód jako pierwszy nagrał Tesla Raj (ale umiarkowanie polecamy subskrybowanie go, bo spamuje):

Przy baterii naładowanej do 19 procent auto deklarowało 53 mile / 85 kilometrów zasięgu, co IDEALNIE pasuje do Tesli Model Y AWD znanej nam z pomiarów EPA, bo wygląda na to, że przy pełnej baterii elektryk wyświetli 279 mil / 449 kilometrów zasięgu. Samochód przedstawia się jako Tesla Model Y Standard Dual Motor (nie, jak opisuje go Teslarati, „Standard Range”), lokuje się zatem poniżej dostępnej obecnie edycji Long Range Dual Motor. Z VIN-u wynika, że zbudowano je w Giga Texas, bo 11. litera to „A”.

Tesla Model Y S AWD vel Model Y AWD. Widoczna na ekranie liczba to przebieg, nie zasięg 🙂 (c) Tesla Raj / Twitter

Od tego momentu zaczynają się spekulacje. Nie wiemy, czy przekazywane podczas Giga Rodeo Tesle Model Y posiadały już baterię strukturalną zbudowaną w oparciu o ogniwa 4680. Słyszeliśmy spekulacje, że ogniw jest na tyle mało, że trafią najpierw do modelu S, a warianty LR i Performance powstaną na bazie ogniw 2170. Z drugiej strony: z Giga Texas miały wyjeżdżać wyłącznie samochody z ogniwami 4680.

Uchwycona przez Tesla Raj Tesla Model Y była oklejona, nie wyglądała na to, żeby szczególnie różniła się od klasycznego Modelu Y LR. Samochodu nie ma dziś w żadnym dostępnym publicznie konfiguratorze, powinien [ponownie spekulacje] pojawić się w tym kwartale. Warianty S i S AWD mogą być dobrą ofertą, kiedy okaże się, że wysokie ceny niklu windują koszty zakupu Modelu Y LR w okolice 350 tysięcy złotych.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version