Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Tesla Model Y (2022) również z baterią 82 kWh, jak nowy Model 3 (2022). O-ho!

Kilka dni temu prezentowaliśmy nieoficjalną tabelę pokazującą nowe baterie w Teslach Model 3. W wariancie Long Range wytwarzanym w Chinach (ang. Made in China, MiC) od czwartego kwartału 2021 roku mają pojawić się akumulatory o pojemności całkowitej 82 zamiast dotychczasowych 78 kWh. Okazuje się, że identyczna zmiana zajdzie też w Tesli Model Y.

Tesla Model Y (2022) LR z bateriami jak TM3 (2022)

Zacznijmy od wspomnianej tabeli dla Modelu 3, bo dzięki niej wszystko stanie się jasne:

Odczytamy z niej, że od IV kwartału 2020 roku oferowana w Europie Tesla Model 3 Performance dysponowała akumulatorami o pojemności 82 kWh (wartość całkowita), podczas gdy Tesla Model 3 LR – 75 kWh. Wariant Performance jeździł na ogniwach Panasonic, wersję LR można było trafić z ogniwami Panasonic (niebieskie, zielone) lub LG Energy Solution („LG Chem”, żółte). Od IV kwartału 2021 roku i LR, i Performance mają mieć baterie ~76 (82) kWh z ogniwami LG Energy Solution.

Okazuje się, że w Chinach pojawiło się wstępne świadectwo homologacji dla Tesli Model Y LR (2022) z zasięgiem 640 jednostek NEDC zamiast obecnych 594 jednostek – w wysokiej rozdzielczości zdobył je portal The Driven. Oznacza to wzrost o 7,7 procent, a zatem pojemność między 81 a 84 kWh (średnia arytmetyczna = 82,5 kWh). Wartość ta niemal idealnie pasuje do widocznego na wykresie oznaczenia „82 MIC”, domyślamy się zatem, że chińska Tesla Model Y zyska dokładnie tę samą baterię, co chińska i amerykańskie Tesle Model 3. Czyli 82 kWh pojemności całkowitej i około 76 kWh pojemności użytecznej.

A jaki będzie realny zasięg nowego Modelu Y? Tutaj możemy tylko spekulować, wszystko zależy od wersji wykorzystywanej procedury NEDC, powinien on wynieść 429-504-547 kilometrów w trybie mieszanym, przy czym najbardziej prawdopodobny wydaje się przedział z lewej strony <429, 504>, okolice średniej arytmetycznej obu jego krańców (467 km). Co daje 546 jednostek WLTP.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: to świadectwo homologacji już opisywaliśmy, ale skan dokumentu był tak słaby, że nie udało nam się wtedy odcyfrować wartości „640”.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version