Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Tesla Model 3 SR+ (2022) z większą baterią, 60 kWh. Start w IV kwartale 2021

Wczoraj opisywaliśmy, że na chińskim rynku Tesla ubiega się o homologację Tesli Model Y Standard Range. Samochód, choć nie ma w nazwie „+” (plusa), będzie dysponował baterią większą niż Tesla Model 3 Standard Range Plus. Okazuje się jednak, że nowa bateria 60 kWh trafi też do Modelu 3. 

Nowa Tesla Model 3 SR+ (2022) z baterią 60 kWh zamiast 54,5 kWh

Aktualna wersja Tesli Model 3 SR+ posiada baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe o pojemności całkowitej wynoszącej 54,5 kWh, co przekłada się na około 50 kWh pojemności użytecznej. Nowa TM3 SR+ ma dysponować aż 60 kWh pojemności, zapewne całkowitej, co powinno przełożyć się na około 54 kWh pojemności użytecznej, czyli Elektrowóz będzie ją opisywał jako „54 (60) kWh”. O ile oczywiście te informacje się potwierdzą.

Większa bateria niewątpliwie przełoży się na większy zasięg. Chińska nowa Tesla Y SR ma 525 lub 545 jednostek NEDC, podczas gdy stara Tesla 3 SR+ – tylko 468 jedn. NEDC. Nowa Tesla Model 3 SR+ (2022) powinna zatem bez problemu osiągnąć podobne wartości, a 545 jednostek chińskiego NEDC to między 380 a 430 kilometrami realnie w trybie mieszanym w zależności od wersji zastosowanej procedury NEDC [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Jak wynika z zestawienia opublikowanego na Forum TM3 (przedruk za Tesla Motors Club, dziękujemy i polecamy!), nowy wariant baterii powinien pojawić się w Europie w czwartym kwartale 2021 roku, czyli za zaledwie trzy miesiące – to ten czerwony wiersz w tabeli oznaczonej jako EU. Jeśli zatem ktoś zamówił TM3 SR+ i spodziewa się odbioru we wrześniu, powinien się zastanowić, czy z niego nie zrezygnować na rzecz wariantu z większą baterią (na pewno) i lepszym zasięgiem (niemal na pewno):

Pamiętajmy jednak, że powiększenie baterii może być dla Tesli pretekstem do podniesienia ceny samochodu. Nie musi, ale może. Na chińskim rynku producent wycofał z oferty Teslę Model 3 LR, więc nabywcy mają do wyboru albo tańszą, ale gorszą Teslę Model 3 SR+, albo Teslę Model Y Long Range, która oferuje lepszy zasięg za wyższą cenę.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 4]
Exit mobile version