Skoda zaprezentowała kolejne wcielenie swojego dotychczasowego hitu, nową Skodę Superb IV. Tak jak i Enyaq, tak też Skoda Superb (2024) wydaje się nawiązywać wzorniczą walkę z BMW. Dla nas najciekawsza jest Skoda Superb Combi iV, hybryda plug-in dostępna wyłącznie w nadwoziu kombi, którą wyposażono w baterię o pojemności całkowitej 25,7 kWh obiecującą ponad 100 jednostek WLTP zasięgu na jednym ładowaniu.

Nowa Skoda Superb IV/Superb Combi iV – specyfikacja i wszystko, co wiemy

Nowa Skoda Superb PHEV nie ma obecnie wariantu hybrydowego ładowanego z gniazdka w nadwoziu typu liftback. Samochód wyposażono w silnik spalinowy TSI o pojemności 1,5 litra o mocy 110 kW/150 KM, automatyczną dwusprzęgłową 6-biegową skrzynię biegów DSG oraz silnik elektryczny, który wraz ze spalinowym osiąga maksymalnie 150 kW/204 KM mocy.

Bateria ma pojemność 25,7 (~23-24) kWh, więcej niż posiadał pierwszy Nissan Leaf, i powinna pozwalać na pokonanie ponad 100 jednostek WLTP na jednym ładowaniu, 85 kilometrów realnie w trybie mieszanym, około 60 kilometrów przy jeździe autostradowej z szybkością 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera [obliczenia Elektrowozu na podstawie deklaracji producenta]. Nie zdziwimy się, jeśli liftback będzie w przyszłości oferowany z baterią o nieco mniejszej pojemności.

Istotnym dodatkiem jest port szybkiego ładowania CCS, która ma pozwalać na rozpędzenie się do maksymalnie 50 kW i uzupełnienie energii od 10 do 80 procent w 25 minut. Innymi słowy: po 25 minutach postoju powinniśmy odzyskać kolejne 42 kilometry zasięgu autostradowego albo niemal 60 kilometrów przy jeździe miejsko-podmiejskiej.

Ważnym dodatkiem jest trzyfazowa ładowarka pokładowa AC-DC o mocy 11 kW i nawigacja pozwalająca na wyznaczenie trasy z uwzględnieniem punktów ładowania. Nowa Skoda Superb Combi iV w przyszłości ma obsługiwać nawet mechanizm Plug & Charge, dzięki któremu uzupełnianie energii będzie się rozpoczynało po wpięciu samochodu do punktu ładowania.

Nowa Skoda Superb IV – inne ciekawostki

O ile dźwignia wyboru kierunku jazdy i automatyczna skrzynia biegów DSG będą standardem we wszystkich opcjach z przyczyn emisyjnych, o tyle zawieszenie o zmiennej sile tłumienia, DCC Plus, jest dodatkiem opcjonalnym. Nabywca może wybrać jeden z siedmiu wariantów wykończenia wnętrza (Design Selections), wśród których wszystkie materiały pochodzą z całkowicie odnawialnych źródeł. Fotele Ergo zostaną wyposażone w mechanizm masażu.

Opcjonalne są też matrycowe reflektory (2. generacji), wyświetlacz projekcyjny Head-up i elektrycznie otwierana klapa bagażnika w edycji kombi. Ekran centralny w zależności od wersji wyposażenia może 10 lub 13 cali przekątnej, tuż nad tunelem środkowym pojawiły się trzy pokrętła o zmiennych funkcjach z wyświetlaczami o średnicy 3,2 cm w środku. Ładowarka indukcyjna do telefonów (w standardzie) działa z mocą do 15 W i posiada chłodzenie.

Bazowy system audio od wariantu Essence posiada dziewięć głośników, opcjonalny Canton Sound System ma ich 14. W edycji hybrydowej plug-in możliwy jest zdalny dostęp do samochodu z poziomu aplikacji mobilnej, w tym sterowanie ładowaniem, klimatyzacją. O nawigacji, adaptacyjnym tempomacie (ACC) czy dodatkowych kolorach oświetlenia nastrojowego mówi się jak o usługach, które można „wygodnie dodać online jako funkcje na żądanie” (źródło)

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 14 głosów Średnia: 4.3]