Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Skoda Kodiaq jako hybryda plug-in z baterią 25,7 (!) kWh i portem ładowania DC obsługującym do 50 kW

Skoda zaprezentowała nowe wcielenie Skody Kodiaq, SUV-a segmentu D. Auto będzie dostarczane z kilkoma silnikami spalinowymi do wyboru, jednak z naszego punktu widzenia najciekawszy jest napęd mieszany, hybryda plug-in. Nowa Skoda Kodiaq iV ma baterię o pojemności aż 25,7 kWh, dzięki której ma przejeżdżać ponad 100 jednostek WLTP na jednym ładowaniu (85 kilometrów lub więcej). Mimo niej w tylnej części auta udało się wygospodarować aż 745 litrów bagażnika.

Skoda Kodiaq (2024) – specyfikacja i wszystko, co wiemy

W przypadku nowego VW Passata kombi zastosowano akumulator o pojemności użytecznej 19,7 kWh. Skoda z kolei chwali się wartością 25,7 kWh nie wspominając o tym, czy jest to pojemność całkowita, czy użyteczna – zakładamy zatem, że mówimy o wartości całkowitej i użyteczna, dostępna dla użytkownika, wynosi około 24 kWh. Liczba ta pasuje do deklarowanego zasięgu „ponad 100 jednostek WLTP„.

Przy typowej miejsko-podmiejskiej eksploatacji właściciel nowej Skody Kodiaq usłyszy dźwięk silnika spalinowego dopiero wtedy, gdy wyruszy w dłuższą podróż. Ewentualnie gdy bardzo mocno wciśnie pedał przyspieszenia.

Całkowita moc zespołu napędowego w hybrydzie plug-in jest niewielka, wynosi 150 kW/204 KM, przy czym silnik spalinowy 1,5 TSI osiąga maksymalnie 110 kW/150 KM (źródło). To wartość wystarczająca do spokojnej jazdy, warto wszak dodać, że w elektrycznej Skodzie Enyaq (duży C-SUV) jest to raczej podstawowe wyposażenie, najsłabszy silnik parowany z mniejszą baterią 62 (58) kWh ma 132 kW/179 KM. Pod względem mocy najmocniejsza cywilna Skoda Kodiaq (2.0 TSI, AWD, 150 kW) kończy się mniej więcej tam, gdzie Skoda Enyaq się zaczyna (132 kW w wersji 60, 150 kW w wersji 80; RWD).

Tylne światła Skody Kodiaq – i innych Skód z ostatnich lat – musiały mocno zainspirować Teslę

Nowa Skoda Kodiaq ma ładowarkę trzyfazową AC-DC o mocy 11 kW oraz złącze szybkiego ładowania prądem stałym, CCS, które pozwala na rozpędzenie się do maksymalnie 50 kW. Czas ładowania od 10 do 80 procent ma wynosić 25 minut. Samochód dostępny jest z opcjonalnymi reflektorami matrycowymi (TOP LED), na atrapie chłodnicy pojawi się poziomy pas świetlny, model będzie oferowany w wersji 5- i 7-miejscowej. Pokrętła będą obsługiwały różne funkcje, umożliwią sterowanie m.in. głośnością czy mocą nawiewu. Przełączanie między opcjami odbywa się przez dotknięcie środka pokrętła.

Nota od redakcji Elektrowozu: tak nam przyszło do głowy, że wspomniane 25,7 kWh może być jednak wartością użyteczną, bo jest to całkowita podwielokrotność, niemal idealnie 1/3 z 77 kWh, czyli nominalnej pojemności baterii Skody Enyaq.

Nota 2: ciekawe, czy serwisy olejowe będą prowadzone według przebiegu samochodu, czy może przebiegu silnika spalinowego.

Odpowiedzi na nasze pytanie szybko udzielił Pan Ferrari95:

Przez trzy lata użytkowałem Skodę Superb iV i przeglądy olejowe wykonywane były jak dla samochodu spalinowego, pomimo, że na co dzień do pracy jeździłem wyłącznie na prądzie. Przebieg roczny silnika spalinowego mógł wynieść ok. 1000 km przy przebiegu całkowitym ok. 12 tyś. km.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version