Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Skoda Kodiaq iV z baterią o pojemności 25,7 kWh i złączem ładowania CCS. „Ponad 100” jednostek WLTP zasięgu

Zadebiutowała nowa Skoda Kodiaq (2024). Samochód dostępny jest z hybrydowym zespołem napędowym, w którym bateria – jak na hybrydę – jest gigantyczna, bo mieści aż 25,7 kWh energii. Producent deklaruje ponad 100 jednostek WLTP zasięgu, co powinno przełożyć się na ponad 85 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Model wyposażony jest w – to kolejny nowy trend – złącze szybkiego ładowania CCS2, które pozwala na osiągnięcie do 50 kW mocy.

Ceny Skody Kodiaq PHEV w Polsce nie są znane, modelu w ogóle nie widać w konfiguratorze.

Nowa Skoda Kodiaq iV z bliska

Na pierwszy rzut oka największym zaskoczeniem jest nie sama bateria, lecz nazwa. Z jednej strony producent rezygnuje z oznaczenia iV (patrz: nowa Skoda Enyaq), z drugiej pracowicie podkreśla jego obecność. Można odnieść wrażenie, że iV jako wyróżnik modeli z wtykiem ładowania albo zostanie tylko przy hybrydach plug-in, albo stopniowo całkowicie wypadnie z użytku.

Skoda Kodiaq (2024) to wariant po faceliftingu, który w wersji hybrydowej plug-in ma baterię większą niż pierwsza generacja samochodów elektrycznych. Konfrontujemy bowiem 25,7 kWh z 24 kWh w Nissanie Leafie ZE0 i 22 kWh w BMW i3 60 Ah. Pojemność jest intrygująca sama w sobie, nowy VW Tiguan eHybrid – bardzo bliski krewny Skody Kodiaq – ma 19,7 kWh pojemności użytecznej i koncern wzbrania się przed podaniem pojemności całkowitej. Wnioskujemy zatem, że dla tej baterii poprawne wartości to 25,7 (19,7) kWh, mamy więc do czynienia z naprawdę solidnym buforem obejmującym ponad 20 procent pojemności.

Akumulator waży 173 kilogramy, ulokowano go pod tylną kanapą. Co ważne: można ładować go prądem stałym z mocą maksymalną wynoszącą 50 kW, zatem również tutaj hybrydowa Skoda dogania pierwsze elektryki. Port CCS2 znajduje się na lewym przednim błotniku. Czas uzupełniania od 10 do 80 procent to 25 minut, ale nie wydaje nam się, żeby ktoś palił się do stawania na 25 minut po 25 minutach jazdy na autostradzie…

Całkowita moc zespołu napędowego to 150 kW/204 KM, przy czym silnik spalinowy ma 110 kW/150 KM a elektryczny 85 kW/116 KM i 330 Nm momentu obrotowego (źródło). Wartości się nie sumują ze względu na różne przebiegi wykresu mocy. Standardowym elementem wyposażenia samochodu jest trzyfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version