Skoda zaprezentowała swój nowy model: Skoda Elroq, kompaktowego crossovera mniejszego niż Skoda Enyaq. Z pierwszych deklaracji wynika, że auto będzie typowym przedstawicielem segmentu C-SUV, co sugeruje do około 4,5 metra długości. Zasięg WLTP Skody Elroq to maksymalnie 560 jednostek, podczas gdy Skoda Enyaq oferuje do 573 jednostek w wersji Coupe 85 z tą samą baterią o pojemności 82 (77) kWh. Zespoły napędowe nowego modelu będą miały moc od 125 do 220 kW.

Skoda Elroq: premiera jesienią, 470 litrów bagażnika, pierwszy prawdziwy elektryczny kompakt od Skody

Skoda długo wstrzymywała się z wejściem w segment elektrycznych kompaktów, przez całe lata nie miała odpowiednika VW ID.3. Skoda Enyaq, siostra VW ID.4, była typowym dla Skody posunięciem z rodzaju „więcej za mniej”, producent kategoryzował ją jako model C-SUV, chociaż auto ma 4,65 metra długości i 2,765 m rozstawu osi, mogłoby więc być przedstawiane jako model otwierający segment D.

Zanosi się na to, że Skoda Elroq wstrzeli się w sam środek segmentu C-SUV. Producent chwali się, że wykorzystał w niej nowy styl wzorniczy o nazwie Modern Solid (pol. Nowoczesny i Silny? Nowoczesna Bryła? Nowoczesny i Trwały?), my dostrzeżemy, że jest to kolejny model koncernu Volkswagena na chińską modłę, z oddzielonymi, wąskimi światłami do jazdy dziennej oraz ulokowanymi poniżej dużymi reflektorami. Te ostatnie będą wykorzystywać opcjonalnie do 36 obszarów świetlnych (segmentów):

Audi Q6 e-tron od przodu

Skoda Elroq (c) Skoda

Skoda Elroq będzie dostępna w wariantach Elroq 50, Elroq 60, Elroq 85 i Elroq 85x. Otrzymają one odpowiednio baterię o pojemności 55 (52) kWh i silnik o mocy 125 kW/170 KM /Skoda Elroq 50/, nową w gamie baterię o pojemności 63 (59) kWh współgrającą z silnikiem APP310 150 kW/204 KM /Skoda Elroq 60/, dotychczasową baterię 82 (77) kWh i nowy silnik APP550 210 kW/286 KM mocy /Skoda Elroq 85/ lub dotychczasową baterię 82 (77) kWh z dwoma silnikami o sumarycznej mocy 220 kW/299 KM /Skoda Elroq 85x/.

To interesujący miks, Elroq – w przeciwieństwie do VW ID.7 czy ID. Buzza – nie otrzyma na razie w komplecie nowego zestawu z silnikiem APP550 i baterią o pojemności 84 (79) kWh. Deklarowany zasięg WLTP nowej Skody dotyczy prawdopodobnie wariantu Elroq 85 na najmniejszych felgach, 560 jednostek to maksymalnie 479 kilometrów realnie w trybie mieszanym lub 336 kilometrów przy jeździe z GPS-ową szybkością 120 km/h [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Producent obiecuje szybkie ładowanie od 10 do 80 procent w „mniej niż 28 minut”, czyli rezultat ze środka stawki. Maksymalna moc ma wynieść 175 kW, model będzie potrafił przygotować ogniwa do uzupełniania energii w warunkach gorszych niż optymalne. Pojemność bagażnika Skody Elroq to 470 litrów, premiera samochodu ma nastąpić jesienią bieżącego roku (źródło).

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 5]