Amerykański oddział Toyoty pochwalił się, że nowa wersja Prius Prime (w Polsce: Prius Plug-in lub Prius PHV) ma nową pompę ciepła. Dzięki niej zasięg auta zimą wyłącznie w trybie elektrycznym ma być większy nawet o 21 procent.

Toyota Prius Prime z nową pompą ciepła

Czym jest pompa ciepła? To sprytny wynalazek, który wykorzystuje się do ogrzewania kabiny samochodów elektrycznych i zelektryfikowanych, żeby oszczędzić energię elektryczną. Zasada jej działania brzmi nie jest szczególnie intuicyjna, ponieważ pompa ciepła odbiera energię z miejsca chłodniejszego (np. otoczenie), by dostarczyć ją do miejsca cieplejszego (np. kabina).

Należy jednak dodać, że ten ruch jest wymuszony dodatkową energią elektryczną dostarczaną do układu (tj. do pompy) – energia ta jest jednak niższa niż w wypadku klasycznych grzałek elektrycznych. Zastosowanie pomp ciepła w miejsce grzałek (obwodów grzejnych) sprawiło, że zimowe zasięgi aut elektrycznych wzrosły o co najmniej kilkanaście procent.

Teraz Toyota chwali się, że usprawniła swoją pompę ciepłą w hybrydzie plug-in Prius Prime w taki sposób, że elektryczny zasięg auta na mrozie powinien wzrosnąć nawet o 21 procent. Efektywność samej pompy zwiększono aż o 63 procent w optymalnych warunkach.

Sprawność pomp ciepła wybitnie zależy jednak od różnicy temperatur. Dlatego użytkownik ma możliwość uruchomienia klasycznego ogrzewania z użyciem silnika spalinowego.

> WIERUSZEWSKI: Toyota Prius plug-in – TEST, opinie, cena, podsumowanie [WIDEO]

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ile hybryda plug-in przejedzie w trybie elektrycznym?

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: