Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV – oto Mazda MX-30 z silnikiem Wankla. Od 161 100 zł

Mazda zaprezentowała model MX-30 e-Skyactiv R-EV, ładowaną z gniazdka hybrydę ze stosunkowo dużą baterią i silnikiem spalinowym. W porównaniu do wersji elektrycznej akumulator okrojono o połowę, do 17,8 kWh. Oprócz niego w samochodzie znalazł się zbiornik paliwa mieszczący 50 litrów benzyny i silnik z wirującym tłokiem o pojemności 0,83 litra. Mazda MX-30 PHEV – bo w zasadzie tak można ją nazywać – kosztuje od 161 100 złotych, jest w dokładnie tej samej cenie, co czysto elektryczna MX-30.

Mazda MX-30 z silnikiem Wankla. Spora bateria, spore spalanie

Wspomniane 17,8 kWh w elektryku wyglądałoby bardzo źle, w hybrydzie plug-in natomiast jest świetną wartością. Producent obiecuje, że elektryczny zasięg MX-30 e-Skyactiv R-EV wynosi 85 jednostek WLTP, co daje ponad 70 kilometrów realnie w trybie mieszanym. Wraz z silnikiem spalinowym obiecuje do 600 kilometrów zasięgu (wewnętrzne dane Mazdy), średnie spalanie samochodu wynosi zatem 9,7 litra/100 kilometrów [obliczenia redakcji Elektrowozu].

Auto napędzane jest wyłącznie silnikiem elektrycznym, Mazda nazywa je hybrydą szeregową, nie wiadomo zatem dlaczego wzmiankuje o ulokowaniu silnika spalinowego na jednej osi z elektrycznym. Być może chodzi o pochwalenie się kompaktowością całego rozwiązania? W każdym razie silnik z wirującym tłokiem ma pojemność 0,83 litra, jest więc większy niż silniczek montowany w BMW i3 REx. Dzięki niemu oraz niższej wadze auta wynikającej z obcięcia baterii o połowę – samochód ma 125 kW/170 KM zamiast 107 kW/145 KM mocy oraz 260 Nm momentu obrotowego – auto przyspiesza do 100 km/h w 9,1 sekundy, podczas gdy wersja elektryczna potrzebuje 9,7 sekundy.

Z ilustracji producenta wynika, że wirujący tłok jest jeden. Auto pojawi się najpierw jako Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV Edition R, która ma upamiętniać Mazdę 787B z silnikiem Wankla, która w 1991 roku wygrała Le Mans. Dodatkowe akcenty we wnętrzu łączą zarys wirującego tłoka (trójkąt sferyczny) z wpisaną weń małą literą e. Cena samochodu jest identyczna jak cena Mazdy MX-30. Najtańszy wariant Prime-Line kosztuje od 161 100 złotych, wersja Edition R to już wydatek startujący od 192 500 złotych.

Konfigurator samochodu znajduje się TUTAJ.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 9 głosów Średnia: 4.1]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version