Chińskie media podają ceny Mazdy EZ-6, elektrycznej odmiany Mazdy 6, która powstała we współpracy z Changanem [czyt. czanganem]. Kwoty zaczynają się od 160 000 juanów, równowartości 87 500 złotych. Jednak biorąc pod uwagę koszty transportu, ceł, homologacji oraz dotychczasowe praktyki producentów, spodziewajmy się, że cena EZ-6 w Polsce będzie startować od okolic 160 000 złotych. Co nadal jest niezłą ofertą za auto z baterią o pojemności 56 kWh.

Elektryczna Mazda EZ-6, cena i wszystko, co wiemy

Portal CarNewsChina podkreśla, że obecna cena samochodu jest nieco rozmyta, mówi się, że elektryczna Mazda ma startować w przedsprzedaży w przedziale między 160 000 a 200 000 juanami, czyli równowartością od 87 500 a do 109 000 złotych (źródło). Dotychczasowe praktyki producentów z Chin polegały na narzucaniu Europie sporych marż, nierzadko cena w juanach była bardzo blisko ceny wyrażonej w złotówkach, chociaż kurs juana to okolice połowy złotówki (55 groszy).

Dodajmy, że w przedsprzedaży pojawiły się obydwa warianty napędowe: ładowana z gniazdka hybryda szeregowa (EREV) oraz wersja czysto elektryczna (BEV), może być więc tak, że elektryk faktycznie kosztuje 200 000 juanów, czyli w Polsce zapłacilibyśmy za niego od około 197 000 złotych. Dla porównania: cena Tesli Model 3 z baterią o pojemności około 60 kWh to 201 490 złotych, więc wspomniane 197 000 złotych nadal jest niezłą, chociaż już nie aż tak bardzo dobrą ofertą. Tesla ma ugruntowaną pozycję na rynku, Mazda stawia pierwsze kroki w segmencie aut elektrycznych.

Wymiary: Mazda EZ-6 ma 4,92 metra długości i 2,895 metra rozstawu osi, czyli otwiera segment E. Nieoficjalnie mówi się, że samochód powstał na bazie Deepala SL03, CarNewsChina wzmiankuje też o L07. W przedsprzedaży pojawiły się dwie pojemności baterii: 56,1 kWh (LFP?) oraz 68,8 kWh (ogniwa wysokoniklowe?), Deepal SL03 ma też wersję 80 kWh, która u Mazdy się nie pojawiło.

Akumulatory sparowano z silnikiem MSED04 o mocy 190 kW/258 KM. Co interesujące, bateria LFP ładuje się od 30 do 80 procent w 15 minut. To mało, chociaż w Europie podaje się raczej czasy 10 -> 80 procent, więc trudno tę wartość uczciwie porównać z autami z Zachodu. Hybryda plug-in ma mieć spalinowy generator prądu o pojemności 1,5 litra i mocy 70 kW/95 KM. Silnik elektryczny ma mieć 160 kW/218 KM.

Platformę, technologię, zespół napędowy dostarczyli Maździe Chińczycy, ale EZ-6 zachowała wzornictwo i klasę Mazdy. We wnętrzu znajdziemy do 14 głośników systemu audio Sony, panoramiczny szklany dach, skórzaną (skajową?) lub skórzano-welurową tapicerkę. Brak przycisków na kokpicie i ekran centralny o przekątnej 14,6 cala przypominają wykończenie wnętrza Tesli Model 3/Y:

Zasięg Mazdy EZ-6 wynosi 480 lub 600 jednostek CLTC, co w Europie może oznaczać 360-470 (56,1 kWh) oraz 450-590 (68,8) jednostek WLTP. Duży rozrzut wynika z różnych przeliczników stosowanych przez producentów, Czytelnikom zostawiamy, czy chcą przyjąć tymczasowo wariant pesymistyczno-realistyczny, czy może optymistyczny. Model powinien zostać oficjalnie zaanonsowany w Europie do końca roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: