Mazda zapowiedziała wprowadzenie na rynek całej gamy modelowej: CX-50, CX-60, CX-70, CX-80, CX-90. Do Europy trafią Mazda CX-60 i CX-80, obydwa zostaną wyposażone m.in. w napędy hybrydowe ładowane z gniazdka (PHEV). Japoński producent podaje też datę wprowadzenia silnika Wankla w roli generatora energii oraz nową platformę dla aut elektrycznych.

Nowe Mazdy CX w Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych

Mazda CX-60 i CX-80 to w klasyfikacji producenta „Duże Produkty”. Nowa CX-60 ma dysponować dwoma rzędami siedzeń, CX-80 będzie wyposażona w trzy rzędy. Możemy tylko zgadywać, że CX-60 będzie zbliżona rozmiarowo do żwawej (acz paliwolubnej) CX-7, natomiast CX-80 powinna lokować się poniżej CX-9.

Obydwa auta przeznaczone na rynek europejski mają zostać wyposażone przede wszystkim w napędy hybrydowe plug-in połączone z czterocylindrowymi silnikami spalinowymi. Pojemności baterii ni mocy nie znamy, na podstawie konkurencji możemy tylko spekulować o co najmniej 9 kWh akumulatora i 40-50 kW silnika elektrycznego. Wiemy, że samochody mają debiutować „w ciągu nadchodzących dwóch lat”, w roku 2022 lub 2023.

W pierwszej połowie 2022 roku na rynek ma trafić hybryda, w której rolę generatora prądu będzie pełnił silnik z wirującym tłokiem. Wszystko wskazuje na to, że będzie to Mazda MX-30, dziś dostępna tylko jako elektryk. Auta czysto elektryczne na zupełnie nowej platformie mają zadebiutować dopiero za cztery lata, w roku 2025. Całkowita elektryfikacja gamy modelowej ma nastąpić do roku 2030.

Zdjęcie otwierające: Mazda MX-30, tył samochodu (c) Autogefühl / YouTube

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]