Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Lancia Ypsilon zaprezentowana. Nie dla Polski, niestety

Lancia oficjalnie pokazała model Lancia Ypsilon, bliską krewną Jeepa Avengera czy Fiata 600e. Samochód powstał na platformie eCMP 2.0, ma baterię o pojemności 54 (51) kWh i będzie oferowany tylko w kilku krajach europejskich. Model w edycji limitowanej trafia do oferty we Włoszech. Później sprzedaż rozpocznie się w Belgii i Holandii, następnie w Hiszpanii i Francji, w końcu auto będzie dostępne w Niemczech. Ze strategii ujawnionej w 2022 roku wynika, że Lancia nie planuje wchodzenia na inne rynki.

Lancia Ypsilon: cena, specyfikacja i wszystko, co wiemy

Lancia Ypsilon Edizione Limitata Cassina, edycja limitowana zaprojektowana przez firmę Cassina zajmującą się tworzeniem mebli, jest dostępna w 1 906 egzemplarzach, które sprzedawane są w ramach trzyletniego leasingu. Całkowita suma wpłat i rat to 39 654 euro, po uwzględnieniu różnic w stawkach VAT byłoby to w sumie 173 600 złotych. Nie tak drogo jak na koncern Stellantis, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Fiat 600e La Prima kosztuje w Polsce od 190 000 złotych, a do Lancii dostajemy dodatkowo naścienną stację ładowania (Easy Wallbox).

Nowa Lancia Ypsilon i meble Cassina (w tle) (c) Lancia

Technologicznie nowa Lancia Ypsilon nie zaskakuje, ten zespół napędowy dobrze już znamy: bateria o pojemności 54 (51) kWh, deklarowane do 403 jednostek WLTP zasięgu (344 km realnie w trybie mieszanym), silnik o mocy 115 kW/156 KM, 260 Nm momentu obrotowego, maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosząca 100 kW – patrzymy na bliską krewną wspomnianego Fiata 600e, Jeepa Avengera, Opla Corsy Electric, Peugeota E-208, … Ciekawostką jest fakt, że lada chwila ma on przejść modernizację, bo już w 2025 roku pojawi się Lancia Ypsilon HF, a w historii Lancii litery HF oznaczały modele wzmocnione.

Auto nie będzie dostępne w Polsce, nie trafi też do krajów skandynawskich, co wiemy od czasu prezentacji strategii marki w 2022 roku. Producent chciałby celować w klientów młodszych niż dotychczas, w przedział od 40 do 45 roku życia, Lancia Ypsilon ma się podobać ludziom zainteresowanych innowacjami technologicznymi, wyczulonymi na najnowsze trendy, przykładającymi wagę do stylu i problemów środowiskowych (źródło).

Lancia SALA, wirtualny asystent [głosowy]

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version