Kia opublikowała polski cennik Kii Sportage po faceliftingu. Z punktu widzenia redakcji Elektrowozu najciekawsza jest cena Kii Sportage Plug-in Hybrid, wersji ładowanej z gniazdka, chociaż ewentualny entuzjazm szybko opada, gdy zobaczymy kwoty: od 192 600 złotych za FWD, od 203 800 złotych za wariant z napędem na obie osie (AWD) w bazowych wersjach M. Górny pułap cenowy najlepiej wyposażonej edycji GT-Line to odpowiednio 230 600 i 241 800 złotych.
Kia Sportage PHEV znowu ze śladową sprzedażą?
Kia Sportage to od wielu lat hit sprzedażowy południowokoreańskiej marki, ale nie należy się spodziewać, że wariant hybrydowy plug-in podbije serca nabywców. Od zwykłego benzynowego z manualną skrzynią biegów jest droższy o 57 100 złotych, od hybrydowego (HEV) o 27 200 złotych – we wszystkich przypadkach dotyczy to bazowych wersji wyposażenia. Przy najdroższych wariantach producent utrzymuje przybliżony dystans kwotowy, tylko punkt wyjścia wersji spalinowych jest wyżej.
Kia Sportage PHEV jest najsilniejszą wersją w gamie (212 kW/288 KM), przy czym silnik elektryczny ma 47,7 kW/64,9 KM mocy i 334 Nm momentu obrotowego. Jednak bateria zaczyna odstawać od konkurencji, oferuje ledwie 13,8 kWh pojemności. Dokładnie tyle samo było w Kii Sportage PHEV (2022) sprzed faceliftingu, tylko że tam dostawaliśmy mocniejszy silnik elektryczny 90,1 kW/122,5 KM. Nowa Kia Sportage Plug-in nie ma jeszcze deklarowanego zasięgu WLTP w trybie elektrycznym, spodziewajmy się realnie około 60 kilometrów. Wiemy natomiast, że wbudowana ładowarka pokładowa jest jednofazowa i ma moc 7,2 kW – już samo to powie nam, że producent wyraźnie odpuszcza ten zespół napędowy.
W podstawowym wariancie M dostaniemy m.in. LED-owe światła z przodu i z tyłu, kamerę cofania, kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto, czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, materiałową tapicerkę. W wersji L pojawią się także m.in. porty USB-C w oparciach przednich foteli (dla tylnego rzędu siedzeń), elektrycznie sterowane fotele przednie, podgrzewane fotele i kierownica czy indukcyjna ładowarka telefonu oraz, ważne, trzystrefowa klimatyzacja.
Edycja Business Line to skórzano-zamszowa tapicerka, wentylowane przednie fotele, cyfrowy kluczyk czy adaptacyjne światła mijania i drogowe [asystent świateł drogowych? – red.]. Kamery 360 stopni, system audio Harman Kardon czy metalizowany lakier w standardzie są dopiero w GT-Line. Wariant hybrydowy plug-in będzie dostarczany dopiero w grudniu.