W środę, 1 września, o godzinie 11.00 zadebiutowała nowa Kia Sportage (2022). Auto wygląda zupełnie inaczej niż dotychczasowy model, wpisuje się raczej w odważną stylistykę zaproponowaną m.in. przez EV6. Wiemy już, że samochód będzie dostępny w wersji spalinowej (mHEV, HEV) oraz jako hybryda plug-in.
Nowa Kia Sportage (2022) po premierze
Transmisję można było oglądać TUTAJ, oto znacznie bardziej szczegółowa prezentacja samochodu przygotowana przez producenta:
Osobom, które zapoznawały się z całkowicie elektryczną Kią EV6, w oczy rzuci się kokpit samochodu. Jest on dokładnie taki sam, jak w elektrycznej siostrze: zakrzywiony, z ramkami i dwoma wyświetlaczami o przekątnej 12,3 cala:
Nowa Kia Sportage nie pojawi się w wersji czysto elektrycznej, będzie natomiast dostępna jako Kia Sportage PHEV, hybryda plug-in. Wcześniejsze przewidywania Elektrowozu dotyczące zastosowanego w niej zespołu napędowego spełniły się co do joty: auto będzie miało napęd z Kii Sorento PHEV, czyli otrzyma baterię o pojemności 13,8 (~16-17) kWh, doładowany silnik spalinowy T-GDi o pojemności 1,6 litra i silnik elektryczny o mocy 66,9 kW (91 KM). Łączna moc całości ma wynieść 195 kW (265 KM).
Zasięg Kii Sorento PHEV wynosi do 53 jednostek WLTP, Kia Sportage jest autem o segment mniejszym, więc prawdopodobnie osiągnie około 58-60 jednostek WLTP zasięgu, czyli do 50 kilometrów realnie w trybie mieszanym [spekulacje www.elektrowoz.pl]. Na udostępnionych przez Kię szkicach nowa Kia Sportage (2022) prezentuje się dokładnie tak, jak ustalono na podstawie wycieków dobre kilka miesięcy temu:
Cała informacja prasowa: