Kia oficjalnie zaprezentowała hybrydowy wariant Sorento ładowany z gniazdka: Kia Sorento Plug-in Hybrid (2021). Bateria samochodu ma 13,8 kWh pojemności, powinna więc pozwolić na przejechanie do 56 kilometrów na jednym ładowaniu, a to może się przełożyć na katalogowe 65 jednostek zasięgu WLTP [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Kia Soreno Plug-in (2021) – dane techniczne i wszystko, co wiemy

Powyższych obliczeń dotyczących zasięgu dokonaliśmy wierząc, że Kia zastosowała przy Sorento dotychczasową chwalebną zasadę podawania użytecznej (a nie całkowitej) pojemności baterii. 13,8 kWh wystarczy na pokonanie ponad 50 kilometrów w trybie elektrycznym – i to przy zachowawczych obliczeniach. Oficjalnych wartości jeszcze nie ma, mogą być lepsze.

Akumulatory Sorento Plug-in chłodzone są cieczą, mocy wbudowanej ładowarki nie znamy. Złącza szybkiego ładowania CCS się nie spodziewajmy.

Minusem może być moc silnika elektrycznego, która wynosi zaledwie 66,9 kW (91 KM). Wygląda jednak na to, że to świadoma decyzja, bo moment obrotowy silnika to aż 304 Nm, więc Kia Sorento PHEV nie powinna mieć problemów z dynamiczną jazdą po mieście. Przynajmniej do szybkości 60 km/h. To ważne, bo mówimy przecież o rodzinnym SUV-ie (segment D-SUV), a więc aucie dużym z kilkoma osobami na pokładzie.

Maksymalna moc spalinowo-elektrycznego zespołu napędowego wynosi 195 kW (264 KM), maksymalny moment obrotowy to 350 Nm. W samochodzie wykorzystano 6-biegową automatyczną skrzynię biegów, auto dostępne jest w wariancie AWD, choć wersja z napędem tylko na przód prawdopodobnie też się pojawi.

Producent zapowiada, że zastosowanie zmiennego czasu otwarcia zaworów dolotowych (CVVD) turbodoładowanego silnika G1.6 T-GDi pozwala na przełączanie się układu między różnymi cyklami spalania (Otto / Atkinson). Silniki CVVD to stosunkowa nowość w gamie, zaprezentowano je zaledwie rok temu, od silników CVVT różnią się właśnie możliwością zmieniania długości okna, gdy zawory dolotowe są otwarte.

Kia obiecuje obszerny bagażnik i chyba dotrzymuje słowa: przy rozłożonych siedmiu siedzeniach jest to 175 litrów (Sorento Hybrid NIE-plug-in: 179 litrów), po złożeniu foteli trzeciego rzędu do dyspozycji mamy aż 809 litrów. Auto będzie oznaczane jako Kia Sorento Eco Plug-in, zostanie w nim zastosowany specjalny układ wskaźników na licznikach. Z systemu multimedialnego będzie można skorzystać z użyciem ekranu dotykowego o przekątnej 10,25 cala.

Dostawy samochodu rozpoczną się na początku 2021 roku. Ceny Kii Sorento Hybrid Plug-in nie podano, spodziewamy się jednak, że auto nie będzie tańsze niż 210 tysięcy złotych.

Oto pełna treść informacji prasowej:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: