Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Kia EV9 jako koncept. Coś jak e-Soul, tylko sporo większa? No, no, no – znowu odważnie! [wideo]

Kia pokazała dziś koncepcyjną wersję modelu Kia EV9, Kia Concept EV9, prawdopodobnie największego samochodu z linii EVx. Z zewnątrz EV9 przypomina e-Soula, co samo w sobie jest mocnym zagraniem – Soule miały swoich zwolenników, ale nigdy nie cieszyły się gigantyczną popularnością. Nowa Kia EV9 powinna trafić do oferty w 2022 roku.

Kia EV9 na pierwszych zwiastunach

Na pierwszych ilustracjach EV9 prezentuje się intrygująco. W wypadku wielu współczesnych elektryków producenci walczą o obniżenie oporów powietrza i zaokrąglają sylwetki, jak tylko mogą. Tymczasem EV9 jest wyraźnie pudełkowa, z poziomą maską, z której znienacka wyrasta kabina. Bardzo mocno wyeksponowano nadkola samochodu, są one jeszcze wyraźniejsze niż w koncepcyjnym BMW iNext (ilustracja nr 2), które przeobraziło się w nowe BMW iX.

Nowa Kia EV9 (c) Kia

Koncepcyjne BMW Vision iNext, które dziś oferowane jest jako BMW iX (c) BMW

We wnętrzu też jest ekstrawagancko: wielokątna kierownica została zamocowana na kokpicie przypominającym półkę. Uważny obserwator zauważy na nim szereg dotykowych przycisków. Jeszcze uważniejszy dostrzeże, że przy ujęciu z góry kierownica obrócona jest o 180 stopni lub inna, ale położenie napisu „KIA” się nie zmieniło. Jak gdyby producent chciał wyeksponować logotyp (co zrozumiałe), ale nie miał na razie planów na podzielenie się z nami informacją o tym, gdzie rozmieścił na kierownicy przyciski od kierunkowskazów czy manetki od rekuperacji. Coś tam jednak widać (trzecia ilustracja):

Umieszczony w głębi kokpitu wyświetlacz docelowo będzie się prawdopodobnie składał z dwóch oddzielnych ekranów, tak jak w Kii EV6 czy nowej Kii Sportage. Potwierdziły się nasze domysły, że w kabinie znajdzie się miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń, w wersji koncepcyjnej będzie to prawdopodobnie układ 2+2+2:

Kia EV9 powstanie na platformie E-GMP i ma być jednym z aż 11 elektryków w gamie Kii, który będzie dostępny w ofercie południowokoreańskiego producenta najpóźniej w 2026 roku. Jeśli jej bateria zostanie zbudowana z modułów ułożonych w czterech rzędach (druga ilustracja poniżej), będzie miała 77,4 kWh pojemności. Jeśli producent zdecyduje się na wykorzystanie piątego rzędu, samochód będzie miał akumulatory o pojemności 96,8 kWh.

Najwięcej informacji o samochodzie słychać od około 11:30:

Wszystkie ilustracje (c) Kia oprócz tej z BMW Vision iNext. Z ilustracji usunęliśmy krawędzie trójkątów i logotypy, żeby wyeksponować samochód. Warto jednak zwrócić uwagę, że skośne linie nadwozia samochodu oraz trójkąty współgrają nie tylko ze sobą, ale też – co zaskakujące – z logotypem Kia. Jak gdyby projektant usłyszał, że ma stworzyć nowy sztandarowy model marki. Oto jedna z ilustracji w całości:

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 4.4]
Exit mobile version