Pojawiły się zaktualizowane ceny Kia EV6 dla rocznika modelowego (2022). W samochodzie nie widać szczególnych zmian w stosunku do cennika z maja, najtańszy wariant z napędem na tył i baterią 58 kWh nadal startuje od 179 900 złotych, najtańsza wersja z napędem na tył i dużą baterią jest tańsza od Tesli Model 3 SR+ i kosztuje 199 900 złotych.

Kia EV6 a Tesla Model 3 SR+ i LR oraz Hyundai Ioniq 5

Ceny samochodów na tle najbliższej konkurencji prezentują się następująco:

  • Kia EV6 (bazowa) 58 kWh, 125 kW (170 KM) RWD = 179 900 zł kontra 189 900 zł dla Hyundaia Ioniqa 5 58 kWh i 209 990 zł dla Tesli Model 3 SR+ 50 kWh,
  • Kia EV6 Plus 77,4 kWh, 168 kW (229 KM) RWD = 215 400 zł kontra 203 900 zł dla Hyundaia Ioniqa 5 73 kWh i 209 990 zł dla Tesli Model 3 SR+ 50 kWh,
  • Kia EV6 GT-Line 77,4 kWh, 239 kW (325 KM) AWD = 254 900 zł kontra 260 900 zł dla Hyundaia Ioniqa 5 73 kWh i 244 990 zł dla Tesli Model 3 LR+ ~77 kWh.

W stosunku do poprzedniej wersji cennika nie zauważyliśmy szczególnie dużych korekt. Wśród pomniejszych modyfikacji wymienilibyśmy usunięcie wzmianki o świetle STOP w spojlerze dachowym (nie było go widać na żadnym ze zdjęć prasowych) oraz dodanie pakietu Kia Charge Home, naściennego wallboksa, dostępnego w cenie 3 550 złotych. W opisie pojawił się również przewód do ładowania Typu 2 o długości 2,5 metra w cenie 1 880 złotych. To sensowne minimum, chociaż z naszych doświadczeń wynika, że przy niektórych konfiguracjach słupków ładowania lepiej jest mieć 5 metrów, bo przewód 2,5-metrowy może nie wystarczyć.

W opisie pojawiła się też lampka montowana w skrzydle dachowym, która oświetla tylne nadkole i przestrzeń obok kół – przydatne przy wsiadaniu z tyłu.

Pompa ciepła (HP) dla każdego z dostępnych wariantów jest elementem opcjonalnym, kosztuje 4 500 złotych. Zestaw audio Meridian to wydatek 4 000 złotych w wersji EV6 Plus (w GT-Line jest w standardzie), autoalarm z własnym zasilaniem to wydatek rzędu 1 000 złotych. Wyświetlacz head-up (HUD) należy do pakietu Widoczność (PK03) wraz z sekwencyjnymi kierunkowskazami i adaptacyjnymi reflektorami – kosztuje 7 000 złotych.

Podgrzewaną tylną kanapę i wentylowane fotele z przodu otrzymamy w ramach pakietu Komfort (PK02) kosztującego 5 000 złotych. Zawieszenie adaptacyjne znajdziemy tylko w wersji GT, która ma się pojawić w IV kwartale 2022 roku, natomiast, ciekawostka, w każdym z wariantów w standardzie są hamulce z możliwością przełączenia w tryb Normal lub Sport.

Od Czytelników wiemy, że wstępnie skonfigurowane modele EV6 Plus oraz GT-Line znajdują się w wielu salonach w Polsce (Warszawa, Wrocław, Białystok, Tychy, Kia Nowicki/Kalisz), choć część egzemplarzy została już ponoć zarezerwowana. Auto można też na żywo obejrzeć TUTAJ.

Oto cały cennik, po powiększeniu strony można przesuwać strzałkami w bok:

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: