Kia EV5 po raz pierwszy została pokazana ponad dwa lata temu na rynku chińskim. Teraz producent zaprezentował europejski wariant modelu i zdradził jego dane techniczne. Auto lokuje się na pograniczu segmentów C- i D-SUV (4,61 m długości przy 2,75 m rozstawu osi), na razie zapowiadane jest tylko z jedną pojemnością baterii wynoszącą 81,4 kWh i jednym rodzajem napędu: silnikiem 160 kW/218 KM na przedniej osi. Polskie ceny Kii EV5 nie zostały na razie podane.

Kia EV5: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Kia EV5 sprawia wrażenie modelu „w sam raz”. Nieco większa niż Kia EV3 i Niro EV, mniejsza niż EV6 i znacznie mniejsza niż EV9 powinna zainteresować te rodziny, które potrzebują przestronnego samochodu do podróżowania i auta dającego sobie radę w mieście. Pojemność bagażnika Kii EV5 to 566 litrów (+44 litry z przodu), minimalnie więcej niż w przypadku VW ID.4 (543 l) i Kii EV6 po faceliftingu (490-520 l + 22/52 l z przodu), nie mówiąc o Nissanie Ariya (do 466 l).

Kia EV5 w konfiguracji bazowej (c) Kia

Wnętrze Kii EV5 w wariancie GT-Line (c) Kia

EV5 pod żadnym pozorem nie planuje szkodzić swojej większej i droższej siostrze. Tylko jedna pojemność baterii, tylko jeden zespół napędowy, maksymalna moc ładowania to 150 kW, przyspieszenie 0-100 km/h trwające 8,4 sekundy. Zapowiadany zasięg WLTP Kii EV5 wynoszący do 505-530 jednostek (18/19-calowe felgi) to wartość wstępna, przed homologacją, ale już możemy przeliczyć, że wyniesie on 432-453 kilometry realnie w trybie mieszanym, 303-318 kilometrów przy 120 km/h i 232-244 kilometry przy 140 km/h i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu].

Kia EV6 da nam nieco lepsze zasięgi i pozwoli na postój przy ładowarce trwający niemal dwa razy krócej, bo EV5 obiecuje 10 -> 80 procent w 30 minut. W środku znajdziemy dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala przedzielone ekranem do sterowania klimatyzacji (5,3 cala), fotele z wentylacją, podgrzewaniem i masażem, auto jest kolejnym modelem Kii z obsługą V2L (oddawanie energii) i gotowością do V2G tam, gdzie pozwala na to operator sieci energetycznych. Mapy mają być aktualizowane co 4 tygodnie, oczywiście po wykupieniu odpowiedniego abonamentu.

Kia EV5 ma się pojawić w Polsce pod koniec 2025 roku. W przyszłości zyska też mocniejszą siostrę z napędem na obie osie, Kię EV5 GT.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: