Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Kia EV2 jako koncept. Z przodu świetnie, z tyłu znowu eksperymenty. PLUS: Długość Kii PV5 to 4,53 lub 4,7 metra

Podczas Kia EV Day 2025 pojawiły się dwie kolejne ważne informacje. Producent pokazał koncepcyjny wariant modelu Kia EV2, crossovera segmentu B, następczyni Kii e-Soul. Dowiedzieliśmy się też, że Kia PV5 jest kompaktowym autem dostawczym lub (wielo)osobowym, ma dokładnie 4,525 metra długości w wersji normalnej i 4,695 metra przy edycji Passenger 2-3-0 oraz Cargo Long. Dla porównania: osobowy minivan w wersji spalinowej, Kia Carens, ma 4,54 metra długości a Toyota Proace City: 4,4 lub 4,75 metra w zależności od wariantu (krótki / długi).

Kia EV2 z bliska

Kia EV2 to mniejsza siostra Kii EV3, prawdopodobnie o długości cztery-metry-kilka-do-kilkunastu-centymetrów, skoro Kia e-Soul miała niemalże 4,2 metra długości. Samochód ma pudełkowate kształty swojej starszej siostry, udane muskularne proporcje, nadkola z surowego plastiku z recyklingu, które dodają mu charakteru „terenowości”, ale coś nie gra w nim z tyłu, jakby pod osłoną nocy dobrał się doń projektant z Hyundaia. Nie zdziwimy się, jeśli dostaliśmy renderingi „na zachętę”, żeby finalna wersja była ładniejsza, w rodzaju „popatrzcie, wysłuchaliśmy was i poprawiliśmy”:

We wnętrzu jest mocno koncepcyjnie, żeby nie zdradzać konkurencji sprytnych rozwiązań, które prezentują się estetycznie a będą tanie w produkcji. Kia celuje ostatnio w materiały z recyklingu, regularnie stosuje podwójne wyświetlacze na kokpicie, zapewne przywróci też panel z przyciskami do sterowania klimatyzacją. Chyba najbardziej zaskoczyły nas przednie fotele na szynie – ich zastosowanie chwilowo jest dla nas zagadką:

Specyfikacja Kii EV2 nie została ujawniona, produkcja modelu ma się rozpocząć w 2026 roku.

Kia PV5, model osobowy i dostawczy

Z punktu widzenia przedsiębiorstw najważniejszą prezentacją były jednak nie Kia EV2 czy EV4, lecz Kia PV5, samochód dostępny w wersjach osobowych i dostawczych. Mamy wielu Czytelników, którzy lubią markę Kia i przez lata całe ubolewali, że nie mogą kupić auta dostawczego marki, o elektryku już w ogóle nie wspominając.

Kia PV5 dostępna będzie w wariancie Passeger (osobowym), Cargo (dostawczym) oraz podwozie z kabiną. Passenger to funkcjonalny odpowiednik Kii Carens, ale uwaga, może zostać wyposażony w trzy rzędy siedzeń (1+2+3, 2+3+2?). Fotele można konfigurować na różne sposoby, dopuszczalny jest nawet układ, który obserwowaliśmy podczas IAA2024, czyli 1+2+3, idealnie nadający się do pełnienia roli funkcjonalnego busika:

Dane techniczne: Kia PV5 oferowana będzie z bateriami 51,5 lub 71,2 kWh, po raz pierwszy w historii Kii w samochodzie pojawi się też akumulator LFP o pojemności 43,3 kWh. Silnik o mocy 120 kW/163 KM będzie napędzał przednie koła, bazą auta będzie platforma E-GMP.S – wygląda na to, że nazwa się przyjęła i dobrze się kojarzy, bo to już trzecia platforma, która jest określana tym mianem ;). Maksymalny zasięg WLTP Kii PV5 przy największej baterii to 400 jednostek, średnio jak na model dla rodziny.

W wariancie Cargo najbliższą spalinową konkurencją modelu będzie Nissan Townstar EV i Toyota Proace City (spalinowa).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version