Na szwedzkiej stronie Kii pojawiły się dane techniczne i ceny Kii e-Niro z nowego rocznika modelowego. Samochód kosztuje od 495 900 koron szwedzkich, podczas gdy obecna wersja startuje od 487 900 koron (+1,6 proc.). Zasięg samochodu urósł o symboliczne 7 jednostek, do 462 jednostek WLTP, mamy więc do czynienia z praktycznie tym samym modelem z odświeżonym nadwoziem.

Kia e-Niro (2023) bardziej w obecnym stylu Kii, mniej „znormalizowana”

Kia e-Niro od początku cieszyła się dużym wzięciem, bo łączyła w sobie stonowane wzornictwo (była „normalna”) i duże zasięgi w wariancie 64 kWh. Na temat nowej wersji pojawiło się mnóstwo plotek, między innymi o tym, że producent zechce zrezygnować z silników spalinowych i zacznie sprzedawać wyłącznie wariant elektryczny oraz że model powstanie na nowej platformie. Pierwszą plotkę zdementowała sama Kia, drugą wydają się dementować dane techniczne.

Obecna Kia e-Niro ma 455 (2022) jednostek WLTP zasięgu, nowa obiecuje 462 jednostki, więc różnica jest kosmetyczna (+1,5 procent). W nowszej producent podaje pojemność baterii wynoszącą 64,8 kWh (+1,25 proc.), co w zasadzie… pasuje do obecnych wartości. Nie od dziś wiadomo bowiem, że zupełnie nowe e-Niro miały około 67 kWh pojemności użytecznej, która stopniowo spadała z wykształcaniem się warstwy pasywnej na elektrodach.

Szybkie ładowanie DC od 10 do 80 procent ma trwać 43 minuty, przy ładowaniu prądem przemiennym spodziewajmy się ładowarki 3-fazowej o mocy 11 kW [ostatnia informacja niepotwierdzona]. Silnik e-Niro (2023) ma mieć 150 kW/204 KM mocy, oczywiście obok elektryka pojawi się też wariant hybrydowy ładowany z gniazdka (PHEV, 11,1 kWh baterii; obecnie 8,9 kWh) i hybrydowy (HEV).

Rozstaw osi wynosi 2,72 metra, podczas gdy w sprzedawanym aktualnie wariancie jest to 2,7 metra (+2 cm, +0,7 proc.). Pojemność bagażnika Kii e-Niro (2023) z tyłu to 475 litrów i, co ciekawe, z przodu udało się wygospodarować 20 litrów. Aktualna wersja oferuje 451 litrów, nie ma przestrzeni bagażowej z przodu (choć można ją stworzyć za pomocą dodatkowych akcesoriów).

W Polsce samochód ma być dostępny w III kwartale 2022 roku. Oficjalnie dane techniczne i ceny mają zostać podane w nadchodzących miesiącach.

Zdjęcie otwierające: Kia e-Niro (biała) i Niro (c) Kia

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]