BMW oficjalnie poinformowało o wprowadzeniu na rynek BMW X3 xDrive30e, czyli hybrydy plug-in wyposażonej w czterocylindrowy silnik spalinowy (benzynowy) oraz silnik elektryczny i baterię. Zasięg w trybie czysto elektrycznym ma wynosić „do 50 kilometrów”, ale prawdopodobnie są to wartości według NEDC. Czyli realne będą niższe.
BMW X3 xDrive30e: specyfikacja i wszystko, co wiemy
Nowa hybryda plug-in BMW to pierwsza hybryda plug-in w rodzinie X3. Producent informuje o zasięgu wynoszącym „do 50 kilometrów”, ale w materiałach informacyjnych mówi o zasięgu „WTLP przeliczonym na NEDC w celach porównawczych”, co sugeruje, że realny zasięg BMW X3 xDrive30e na baterii wynosi 33,6 kilometra.
Znajdujący się w samochodzie silnik spalinowy to czterocylindrowy silnik z turbiną (TwinPower Turbo) połączony z kołami za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni biegów Steptronic. Uzupełnia go silnik elektryczny. Całkowita moc napędu hybrydowego to 185 kW (252 KM), ale BMW mówi o możliwości „tymczasowego doładowania” o 30 kW (41 KM) dzięki chwilowemu przeciągnięciu silnika elektrycznego do granic możliwości. Przyspieszenie BMW X3 xDrive30e do 100 km/h ma trwać 6,5 sekundy (deklaracja producenta).
BMW nie informuje o pojemności baterii nowej hybrydy, ale od paru miesięcy nieoficjalnie mówi się, że jest to ten sam zespół napędowy, który pojawi się w modelu 330e (2019). To sugeruje, że pojemność akumulatorów X3 xDrive30e wyniesie około 11,5-13 kWh. Produkcja crossovera ma się rozpocząć w grudniu 2019 roku, auto w ofercie będzie dostępne w roku 2020.
> Nowe BMW i3 (2020) dostanie jeszcze większą baterię? [Auto Express]