Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Nowa Honda e:Ny1 z baterią 68,8 kWh i zasięgiem 412 jednostek WLTP. W salonach jeszcze w tym roku

Zapowiedziana w 2022 roku, wreszcie jest. Honda zaprezentowała swój drugi samochód elektryczny przeznaczony do sprzedaży w Europie. To Honda e:Ny1, japońska konkurencja dla Kii Niro EV, w pewnym stopniu też Renault Megane Elektrycznego czy VW ID.3. Auto ma dysponować baterią o pojemności 68,8 kWh, ale obiecuje stosunkowo niewielki zasięg jak na tę pojemność, bo „tylko” 412 jednostek WLTP. Auto ma się pojawić w salonach do końca roku.

Honda e:Ny1, dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zacznijmy od baterii, która jest miłym zaskoczeniem w porównaniu do Hondy e. Deklarowane 68,8 kWh to prawdopodobnie wartość całkowita, użyteczna powinna wynieść około 60 kWh [szacunki redakcji Elektrowozu]. Do tej wartości pasuje zasięg, 412 jednostek WLTP to około 352 kilometry realnie w trybie mieszanym i do 247 kilometrów przy jeździe autostradowej i rozładowaniu baterii do zera [wstępne obliczenia].

Nieco dziwi czas ładowania e:Ny1, który od 10 do 80 procent ma wynieść 45 minut. Honda mówi o „ochronie ogniw”, z naszego punktu widzenia to pierwszy od dawna nowy samochód, który w tym przedziale osiąga mniej niż 1 C (dokładnie: 0,93 C). Lekkim zaskoczeniem jest też nazwa, którą chyba będziemy czytać e-ny-jeden, chociaż producent spodziewa się chyba wymowy any-one.

Nowa Honda e:Ny1 powstała na platformie e:N Architecture F, którą wykorzystuje też Honda HR-V e:HEV. Silnik ma mieć 150 kW/204 KM mocy i 310 Nm momentu obrotowego – te wartości stały się standardem w branży – napędzane będą przednie koła. Nie należy spodziewać się wersji AWD, nie w tym segmencie. Aby odróżnić auto od spalinowych odpowiedników, na nadwoziu i kołach pojawi się stylizowana litera H w białym kolorze. Napis Honda pojawi się też na tylnej klapie, będzie wyróżnikiem elektryków marki w przyszłości.

Wnętrze ma być estetycznie uproszczone, wyposażone pionowy w ekran o przekątnej 15,1-cala, „liczne schowki i indukcyjną ładowarkę”. Auto powinno pojawić się w salonach przed końcem tego roku.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version