Podczas Salonu Samochodowego w Frankfurcie Honda zaprezentowała nową europejską wersję Hondy CR-V. W Europie – i w Polsce – auto będzie dostępne wyłącznie z silnikiem hybrydowym lub spalinowym 1.5 VTEC Turbo. Diesel nie jest planowany.
Nowa Honda CR-V (2018) – silniki
Model hybrydowy będzie wyposażony w czterocylindrowy wolnossący silnik o pojemności 2.0 litrów, który pracuje w cyklu Atkinsona (wydajniejszym niż klasyczny typ Otto). Tak jak hybrydy Toyoty, nowa hybrydowa Honda CR-V będzie pozbawiona skrzyni biegów. Zamiast niej pojawi się przekładnia planetarna łącząca silnik spalinowy i elektryczny z kołami samochodu.
> Samochód spalinowy vs elektryczny – co się bardziej opłaca?
Identycznie jak w Toyotach, silnik elektryczny stosowany jest podczas ruszania i wolnej jazdy. Przy większych obciążeniach system i-MMD decyduje o włączeniu silnika spalinowego lub o wykorzystaniu wyłącznie silnika spalinowego do napędzania kół – nadmiar energii wykorzystywany jest do ładowania akumulatorów. Nie jest jeszcze znana pojemność baterii auta.
Wersja spalinowa z kolei wyposażona będzie w silnik o pojemności 1.5 litra VTEC z dodatkową turbiną. Samochód będzie oferowany z przekładnią bezstopniową lub 6-biegową skrzynią biegów.
> RANKING zasięgów samochodów elektrycznych: segment A – auta najmniejsze [grudzień 2017]