Podczas salonu Genewa 2018 ramię robota ABB odsłoniło nowy bolid elektrycznej Formuły E 2. generacji / Gen2. Specyfikacja na pierwszy rzut oka… rozczarowuje, ponieważ maksymalna moc pojazdu to 335 koni mechanicznych (KM), z czego podczas wyścigu można będzie wykorzystać tylko 268 KM. Nie zapominajmy jednak, że mamy do czynienia z silnikami elektrycznymi, co mocno przekłada się na osiągi – oto wszystkie dane techniczne Formuły E 2. generacji.
Formuła E 2. generacji: dane techniczne, wymiary, wszystko, co wiemy
Spis treści
Szybkość maksymalna Formuły E Gen2 to 280 kilometrów na godzinę (km/h), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,8 sekundy. Piszemy „zaledwie”, ponieważ pojazdy spalinowej Formuły 1 osiągają 100 km/h w ciągu 2,4-2,5 sekundy.
> Williams wprowadza platformę dla samochodów elektrycznych FW-EVX o masie zaledwie 955 kilogramów!
Ile waży bolid Formuły E Gen2? Około 900 kilogramów razem z baterią i kierowcą, przy czym sama bateria to 385 kilogramów. I właśnie w tym ostatnim elemencie kryje się największa tajemnica wyścigów: nowa bateria Formuły E 2. generacji ma pojemność 54 kilowatogodzin (kWh). To dwa razy więcej niż w bolidach 1. generacji – za sprawą tej zmiany kierowcy nie będą musieli wreszcie zmieniać samochodów podczas wyścigu.
Jako ciekawostkę warto dodać, że producentem ogniw do baterii wykorzystywanych w Formule E jest Sony, a generatory energii wykorzystywane do ładowania bolidów zasilane są gliceryną.