Dacia odświeżyła swego jedynego elektryka. Nowa Dacia Spring ma te same zespoły napędowe, co wersja przed faceliftingiem, minimalnej zmianie uległa tylko pojemność baterii. Producent deklaruje, że model „pozostaje najtańszym elektrykiem na rynku”, możemy zatem wnioskować, że auto będzie kosztować nie więcej niż 110 tysięcy złotych, za którą to kwotę można zamówić Citroena e-C3. Ostatnia zanotowana przez nas cena Dacii Spring wynosiła 106 900 złotych.

Nowa Dacia Spring: inaczej z zewnątrz i w środku, pod podwoziem raczej bez zmian

Zacznijmy od technikaliów: samochód dostępny będzie z dwoma silnikami do wyboru, 33 kW/45 KM lub 48 kW/65 KM. Pierwszy wariant rozpędza się do 100 km/h w czasie „poniżej 20 sekund”, drugi potrzebuje 14 sekund. Pojemność baterii wyniesie 26,8 (~25) kWh, wcześniej było minimalnie więcej, 27,4 kWh, ale tak minimalna modyfikacja (-2,2 proc.) może nie mieć żadnego wpływu na zasięg, bo da się ją zniwelować ruchami w obrębie bufora lub lepsza aerodynamiką czy wydajnością falownika/silników.

Samego zasięgu nie podano, wiemy z kolei, że masa Dacii Spring (2024) to 984 kilogramy.

DC do 30 kW, V2L do 3,7 kW

Auto ma ładowarkę pokładową o mocy 7 kW (czytajmy: jednofazową), może też zostać wyposażone w gniazdo ładowania prądem stałym (CCS2) i przyjmować energię z mocą do 30 kW. Czas uzupełniania baterii od 20 do 80 procent wyniesie wtedy 45 minut. Ważnym usprawnieniem jest zdolność do oddawania energii (V2L) uzyskiwana dzięki przejściówce wkładanej do portu ładowania. Maksymalne obciążenie to 16 A, do 3,7 kW.

Nowa Dacia Spring dostępna będzie w wariancie ciężarowym (dwumiejscowym) oraz w wersjach Essential, Expression i Extreme. Essential to rozwiązanie podstawowe, ma m.in. 7-calowe liczniki, wspomaganie kierownicy i jej regulację w jednej osi, 1 gniazdo USB, centralny zamek, elektryczne przednie szyby i czujniki parkowania z tyłu. Jeśli chcemy mieć klimatyzację, musimy zamówić edycję Expression. Dziesięciocalowy ekran centralny, bezprzewodowe (!) Android Auto i Apple CarPlay, elektryczne szyby z tyłu oraz oddawanie energii dostępne jest w wersji Extreme.

W aucie odświeżono wnętrze „dla uzyskania wyższej jakości postrzeganej”, przy okazji zmniejszono liczbę opcji do wyboru. Niektóre elementy kabiny są białe (schowek, wnętrze kieszeni w drzwiach, obudowa liczników), natomiast środkowa listwa z kratkami nawiewów może być szara, ceglasta lub zielona-khaki w zależności od wersji wyposażenia (od najtańszej do najdroższej). W samochodzie zastosowano mocowania YouClip, które pojawiły się już w nowym Dusterze. Pojemność bagażnika Dacii Spring (2024) to 308 litrów, o 18 litrów więcej niż w modelu sprzed faceliftingu.

 

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 4]