Alfa Romeo Milano, siostra Jeepa Avengera i Fiata 600e, została oficjalnie pokazana. Samochód w maskowaniu od wielu miesięcy jeździł po fabryce w Tychach, od wielu miesięcy było też wiadomo, że zadebiutuje 10 kwietnia. Crossover segmentu B rozczarowuje pojemnością baterii, ratuje go tylko wariant o wyższej mocy i poziom wyposażenia, który zapewne zostanie odpowiednio wyceniony.

Alfa Romeo Milano: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Zespół napędowy samochodu, jak wspomnieliśmy, jest wtórny: wykorzystuje ograną w innych modelach na eCMP baterię o pojemności 54 (51) kWh, która ma pozwalać na pokonanie „ponad 410 jednostek” WLTP, czyli około 350 kilometrów realnie w trybie mieszanym [dotyczy słabszej wersji na najmniejszych felgach; obliczenia redakcji Elektrowozu]. Dotychczas wartości oscylowały w okolicy czterystu kilku jednostek.

Alfie ma pomagać aerodynamika, w tym ścięty tył nadwozia, który zresztą będzie przyciągał spojrzenia. Dwudziestocalowe felgi solidnie okroją tę wartość.

W materiałach prasowych Milano nazywana jest „kompaktem klasy premium”, co jest oczywistą nieprawdą, bo auto ma 4,17 metra długości i 1,78 metra szerokości (segment B). Nowością jest zespół napędowy, wersja Elettrica ma być dostępna z klasycznym silnikiem o mocy 115 kW/156 KM lub w nowym wariancie 177 kW/240 KM, Alfa Romeo Milano Elettrica Veloce. Ten ostatni będzie dysponował zwiększonym rozstawem kół, wspomnianymi wcześniej 20-calowymi felgami, samoblokującym mechanizmem różnicowym, innymi hamulcami i sportowym zawieszeniem.

W obu przypadkach napędzane są przednie koła, wersja AWD (Q4) pojawi się tylko z silnikiem spalinowym (Ibrida). Zanosi się na to, że w przypadku tradycyjnego napędu atrapa chłodnicy w kształcie tarczy nie zostanie zaślepiona fragmentem logotypu Alfy Romeo (zdjęcie poniżej):

Spalinowa wersja Milano (c) Alfa Romeo / Stellantis

Pojemność bagażnika Alfy Romeo Milano w wersji elektrycznej to 400 litrów. Producent zapowiada cztery wersje wyposażenia: Techno, Premium, Sport i Speciale. Już Techno ma dysponować m.in. matrycowymi reflektorami i autopilotem, systemem jazdy półautonomicznej 2. poziomu (utrzymanie szybkości plus pasa ruchu). Edycja Premium dostanie m.in. fotel kierowcy z masażem i elektrycznym sterowaniem oraz nastrojowe oświetlenie, z kolei wariant Sport ma mieć sportowe fotele z przodu, obicie z alcantary i wstawki na nadwoziu.

Auto zadebiutuje w ofercie w wersji Speciale z m.in. fotelem kierowcy z masażem, 18-calowymi felgami, skórzaną kierownicą, jazdą półautonomiczną 2. poziomu, nawigacją online, kamerą cofania, trzyfazową ładowarką pokładową AC-DC czy elektryczną klapą bagażnika. Nawigacja (EV Routing), jak się domyślamy, będzie darmowa tylko na początku. Wirtualny asystent kierowcy ma się posiłkować mechanizmem ChatGPT, by lepiej rozumieć kierowcę.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: