Volkswagen ID.3 Pro 150 kW – zapewne ID.3 1st 58 (62) kWh – znalazł w Norwegii w październiku 2 465 nabywców. Samochód był najlepiej sprzedającym się elektrykiem w ogóle i osiągnął lepszy wynik niż cztery kolejne auta razem wzięte. Tesla Model 3 nie zmieściła się w TOP20.
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Norwegii [październik 2020]
Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez stronę ElbilStatistikk, ranking TOP10 aut elektrycznych w Norwegii dla października 2020 jest następujący (źródło):
- Volkswagen ID.3 Pro/1st – 2 465 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 726 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 590 egzemplarzy,
- MG ZS EV – 581 egzemplarzy,
- Audi e-tron – 534 egzemplarze,
- BMW i3 – 400 egzemplarzy,
- Polestar 2 – 351 egzemplarzy
- Mercedes EQC 400 4Matic – 334 egzemplarze,
- Kia e-Niro – 323 egzemplarze,
- Mazda MX-30 – 315 egzemplarzy.
Najchętniej kupowanym autem elektrycznym w Norwegii od początku roku jest Audi e-tron z wynikiem 8 467 samochodów. Jednak Volkswagen ID.3 w zaledwie 1,5 miesiąca osiągnął już ponad połowę tego wyniku – 4 453 egzemplarze. W tym tempie elektryczny Volkswagen stanie się liderem sprzedaży w całym roku 2020, Audi e-tron będzie drugie, a trzeci dojedzie może Nissan Leaf lub Volkswagen e-Golf.
Słabo w rankingu prezentuje się Tesla Model 3. W październiku zajęła ona 21. miejsce z wynikiem 74 sprzedanych aut (przez cały rok 2020: 3 272 egzemplarze). Do walki wzięły się natomiast Mercedes EQC i Polestar 2, dobrze wypada też Mazda MX-30, która depcze po piętach Kii e-Niro.
Tesla Model X znalazła zaledwie 18 nabywców, tyle co Opel Ampera-e czy dostawczy Maxus EV80. Tesla Model S wypadła gorzej niż Solaris Trollino 18 – kupiono zaledwie 4 egzemplarze samochodu.
Zdjęcie otwierające: Volkswageny ID.3 1st przypływające do Norwegii (c) IDventure / Twitter