W konfiguratorze jeszcze tej zmiany nie widać, ale pierwsze potwierdzenie zamówienia już jest. Dotychczasowe Tesle Model 3 SR+ z bateriami 49-50 (54,5) kWh miały i mają 448 jednostek WLTP zasięgu. Pewien Niemiec otrzymał potwierdzenie zamówienia, w którym zasięg WLTP jego nowej TM3 SR+ wynosi już 491 jednostek.

Tesla Model 3 SR+ ~55 (60) kWh w Europie już w tym kwartale?

Informacja na temat większego zasięgu pojawiła się na forum TFF-Forum (TUTAJ). Wynika z niej, że samochód został wyprodukowany 10 października 2021 roku i że jego dostawę zaplanowano na okres między 14 a 26 listopada 2021 roku. Jest to wariant E6LR o zasięgu WLTP wynoszącym 491 jednostek:

491 jednostek zasięgu to o 9,6 procent więcej niż dotychczasowe 448 jednostek, co pasuje do zwiększonej pojemności baterii (+10 procent). Taka wartość powinna przełożyć się na 420 kilometrów zasięgu realnego w trybie mieszanym [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl]. Co najważniejsze: widoczna powyżej Tesla Model 3 SR+ wykorzystuje baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP), więc powinna być raz na pewien czas ładowana do pełna. Kierowca może zatem bezkarnie i bez stresu korzystać z całej pojemności akumulatora.

Tesla Model 3 SR+ ~55 (60) kWh vs Tesla Model 3 LR

Dla porównania: obecna Tesla Model 3 LR oferuje 614 jednostek zasięgu WLTP, jednak osoba, która nie chciałaby nadwerężać akumulatora, będzie stosować cykle pracy o szerokości do 80 procent (10-90 procent). Te 80 procent przekłada się na… 491 jednostek WLTP, dokładnie tyle samo, ile oferuje nowa Tesla Model 3 SR+ na pełnej baterii.

Oczywiście: nic nie stoi na przeszkodzie, by Teslę Model 3 LR naładować do pełna – i wtedy Model 3 SR+ zostanie zasięgowo z tyłu. W dodatku wariant z mniejszą baterią będzie się wolniej ładował na Superchargerach v3 i ultraszybkich stacjach Ionity. Trzeba wszak otwarcie powiedzieć, że po powiększeniu baterii do ~55 (60) kWh Tesla Model 3 SR+ będzie elektrykiem o bodaj najlepszym stosunku możliwości do ceny.

Nota od redakcji: w polskim konfiguratorze (TUTAJ) nadal widoczna jest stara wartość, tj. 448 jednostek WLTP.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]