Audi pochwaliło się, że obniża ceny Audi Q4 e-tron. Wariant z nową baterią o pojemności 63 (59) kWh, która przyjmuje ładowanie z mocą do 165 kW, można kupić od 213 000 lub 224 300 złotych. Pierwsza wersja, z klasycznym nadwoziem typu SUV, ma 412 jednostek WLTP zasięgu, druga (Sportback) na jednym ładowaniu pokona do 421 jednostek WLTP, do około 250 kilometrów przy 120 km/h i rozładowaniu baterii do zera. Ale uwaga, nie zimą, bo wtedy zasięgi samochodów na platformie MEB potrafią spaść o 25-30 procent.

Audi Q4 e-tron w dobrej cenie

Problem słabszego zasięgu można rozwiązać decydując się na pompę ciepła kosztującą kilka tysięcy złotych. O ile przy innych autach może się ona nigdy nie zwrócić (chyba że jest montowana w standardzie, jak w Teslach czy BYD-ach), o tyle przy elektrykach na platformie MEB jej zakup może być bardzo dobrym wyborem. Nasz Czytelnik, który kupił Audi Q4 e-tron z dużą baterią i któremu samochód ograniczył ładowanie do 80 procent, cudem dojechał 180 kilometrów do pracy. Bo było zimno i zerwał się wiatr od maski (poziom naładowania baterii na liczniku po prawej):

Poza tym jednak Audi Q4 e-tron to udane auto, z dobrze zestrojonym zawieszeniem, wyglądające jak normalne Audi, z klasycznymi proporcjami i ozdobnikami, gdzie głównym wyróżnikiem elektryka jest zielona tablica. Marka stara się ukrywać problemy działającego w tle ID. Software, czasem bez pośpiechu aktualizując oprogramowanie, co może przekładać się na wolniejsze wprowadzanie nowych funkcji. Centralna część kokpitu jest przyjazna dla kierowcy, lekko ku niemu pochylona, kontrolki i sterowanie są typowe, „jak w Audi”.

Tak jak wspomnieliśmy, Audi Q4 e-tron 40 wyposażony jest w nową baterię o pojemności 63 (59) kWh, która jest w stanie uzupełnić energię od 10 do 80 procent w 24 minuty. Na tylnej osi mamy silnik APP310 o mocy 150 kW/204 KM, poza tym w oprogramowanie wbudowano funkcję podgrzewania baterii przed ładowaniem (automatyczną i manualną). Standardowym wyposażeniem samochodu są liczniki Audi Virtual Cockpit MMI o przekątnej 10,25 cala i elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Producent chwali się też sklepem z wbudowanymi aplikacjami, możliwością planowania wizyt serwisowych z poziomu aplikacji mobilnej a nawet ChatemGPT, źródło). Obydwa warianty nadwoziowe można wyposażyć w hak holowniczy wytrzymujący obciążenie do 1 tony. Konfigurator TUTAJ (Audi Q4 e-tron 40 Base) lub TUTAJ (Sportback).

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: