Otrzymaliśmy informację, że w salonie Nissan Zaborowski w Warszawie (Puławska 276) dostępny jest Nissan Leaf e+ w dobrej cenie. Samochód z baterią o pojemności około 58 kWh (całkowita: 62 kWh) w najwyższym wariancie wyposażenia Tekna kosztuje 129 000 złotych.

Aktualizacja 2021/06/02, godz. 10.43: samochód już się sprzedał. Oferta jest więc nieaktualna.

Nissan Leaf e+ – co jest w środku

Samochód zadebiutował w 2019 roku, mamy więc egzemplarz z początku produkcji. Auto ma napęd na przód, 160 kW (218 KM) mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, a przy mocnym wciśnięciu pedału przyspieszenia samochód lubi zerwać trakcję. Mimo tego auto jest szybsze niż najszybszy z Volkswagenów ID.3 z baterią 58 kWh i silnikiem o mocy 150 kW (204 KM).

W porównaniu do niemieckiego konkurenta dwie największe zalety Nissana Leafa e+ to jazda z jednym tylko pedałem przyspieszenia (system nosi nazwę e-Pedal), bez konieczności dotykania pedału hamulca. Druga to większy bagażnik o pojemności 435 litrów. Jeśli chodzi o wady, to są trzy, z czego dwie będą ważne dla osób podróżujących na długich trasach:

  • kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie,
  • pasywnie chłodzona bateria,
  • port ładowania Chademo.

Pasywnie chłodzona bateria sprawia, że przy szybkiej jeździe, upale i drugim oraz kolejnych ładowaniach auto może obniżać moc ładowania (rapidgate). Samochód ma 385 jednostek WLTP zasięgu, co przekłada się na maksymalnie 330-350 kilometrów realnie w trybie mieszanym i około 260 kilometrów na autostradzie. Rapidgate stanie się więc odczuwalne, gdy nasza podróż będzie miała więcej niż 400-430 kilometrów.

Drugą wadą samochodu na tle innych konkurentów (w tym VW ID.3) jest port ładowania Chademo. Choć sam Nissan Leaf teoretycznie rozpędza się nawet do 100 kW (realnie: ~70-75 kW), w Polsce osiągniemy do 50 kW, a w zaledwie kilku miejscach (Lućmierz, Kopytkowo i in.) rozpędzimy się do maksymalnie 60-63 kW. Przy 50 kW każde 100 kilometrów dodatkowego zasięgu będzie kosztowało 20-30 minut postoju, w zależności od szybkości jazdy.

Dużą zaletą opisywanego modelu jest maksymalna wersja wyposażenia, Tekna, z dobrym systemem audio. Bardzo dużą zaletą jest cena wynosząca 129 000 złotych przy 16 000 kilometrach przebiegu. Za tę kwotę kupimy tylko najbardziej podstawową wersję słabszego Volkswagena ID.3 Pure z baterią 45 kWh i na stalowych felgach.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: nie widzieliśmy tego samochodu z bliska, opisujemy go na podstawie przekazanych informacji i danych technicznych. Przed zakupem prosimy o uważne obejrzenie auta, wypytanie sprzedawcy o warunki zakupu (gwarancja?) i podejmowanie świadomych decyzji.

Nabywcy gratulujemy 😉

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: