PushEVs spekuluje na temat nadchodzącej wersji Nissana Leafa (2019). Dziennikarze portalu poszli daleko poza pierwotne doniesienia o baterii o pojemności 60 kilowatogodzin (kWh): znają już moc auta, szybkość ładowania i zasięg.

Nissan Leaf e-Plus – dane techniczne

O Nissanie Leafie z baterią o pojemności 60 kilowatogodzin i ogniwami LG Chem z systemem TMS mówiło się już od kilku miesięcy, a slajd z prezentacji, na której portal PushEVs bazuje znany jest co najmniej od września 2017:

> Nissan Leaf z TMS – kiedy? I dlaczego nowy Nissan Leaf (2018) ciągle nie ma TMS? [aktualizacja]

Mimo to warto przytoczyć spekulacje portalu, ponieważ już sama nazwa sugeruje, że dziennikarze wiedzą coś więcej. Otóż utrzymują oni, że nowy Leaf (2019) będzie nosił nazwę e-Plus i zostanie wyposażony – oprócz większych baterii – w silnik o mocy aż 214 koni mechanicznych (KM). Miałoby to pozwolić mu na rozpędzenie się do 100 kilometrów na godzinę (km/h) w około 6,5 sekundy.

Leaf e-Plus – szybsze, lepsze i… nieistniejące nawet w zapowiedziach

Jednocześnie nowy Leaf e-Plus ma mieć wbudowaną ładowarkę o mocy 11-22 kilowatów (kW) zamiast obecnych 6,6 kW, a ładowanie prądem stałym (DC) miałoby być możliwe z maksymalną mocą 100 kilowatów.

> Nowe technologie produkcji baterii = Nissan Leaf z 90 kWh i realnym zasięgiem 580 km około 2025 roku

Cenowo auto miałoby być odpowiednikiem Tesla Model 3, a zasięg Leafa (2019) e-Plus miałby wynieść około 362 kilometry. Według szacunków www.elektrowoz.pl opartych wyłącznie na pojemności baterii wychodzi nieco więcej: 378 kilometrów realnego zasięgu (EPA).

Na ilustracji: Nissan Leaf 2 Nismo, czyli wzmocniona i obniżona wersja obecnej generacji Leafa.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 17 głosów Średnia: 4.4]