Na kanale Transport Evolved pojawiło się nagranie z testu Nissana Leafa 2. Wideo nie wnosi szczególnie wiele nowych informacji, ale pojawia się tam jedna ciekawostka: Nissan Leaf (2018) ma obsługiwać ładowanie CHAdeMO – a więc prądem stałym (DC) – z maksymalną mocą 150 kilowatów.

Nissan Leaf: wrażenia i… zaskakujące CHAdeMO 1.1+

Autorka nagrania jest Brytyjką, która mieszka obecnie w stanie Oregon (USA). Testuje i opowiada o amerykańskich wersjach Nissana Leafa (S, SV i najwyższej SL) z punktu widzenia amerykańskiego odbiorcy, który mógłby wybrać też Teslę Model 3 lub Chevroleta Bolta. To solidne wprowadzenie w tę wersję auta:

Nissan Leaf 2: wrażenia, test na kanale Transport Evolved

Około 17. minuty w filmie pojawia się intrygująca informacja: nowy Leaf ma obsługiwać ładowanie z CHAdeMO z maksymalną mocą 150 kilowatów.

Tymczasem obowiązująca od 2015 roku specyfikacja CHAdeMO 1.1 mówi o maksymalnej mocy ładowania wynoszącej 50 kilowatów (kW). Co prawda w 2016 roku ogłoszono uzupełnienie specyfikacji podnoszące moc do 150 kilowatów, ale wygląda na to, że nikt go jeszcze nie uwzględnił.

> Jaki jest zasięg Nissana Leafa (2018) zimą, na mrozie? [WIDEO]

150 kW z CHAdeMO nawet dla starszych samochodów!

Aktualizacja z 2016 roku jest o tyle ważna, że maksymalna moc ładowania (150 kW) dostępna jest dla każdego samochodu posiadającego złącze CHAdeMO oraz, prawdopodobnie, zgodnego ze specyfikacją w wersji 1.1. Jeśli ładowarka będzie w stanie dostarczyć 150 kW mocy, to wyłącznie od producenta auta zależy, czy samochód wybierze standardowe 50 kW, czy może uruchomi wariant szybki, 150 kW.

> Polski Samochód Elektryczny, nowe wieści: 200 firm zainteresowanych, w 2019 r. prototypy

Przyszłość złącza: CHAdeMO 1.2 i CHAdeMO 2.0

Warto przy okazji dodać, że konsorcjum odpowiedzialne za rozwój CHAdeMO pracuje nad wersją 1.2 specyfikacji, który ma pozwolić na ładowanie z maksymalną mocą do 200 kW. Szczegółowe informacje na temat CHAdeMO 1.2 miały zostać podane do publicznej wiadomości w 2017 roku, na razie jednak nie są znane.

To nie koniec. CHAdeMO Association eksperymentuje już z mocami ładowania do 350 kilowatów, a więc uzyskiwanymi dzięki napięciu 1000 woltów i natężeniu 350 amperów. Obsługa tak dużych mocy oznaczałaby, że CHAdeMO może śmiało konkurować w segmencie High Power Charging.

> BMW pracuje nad własnymi ładowarkami o mocy 450 kW

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ile kosztuje najtańszy samochód elektryczny – zalajkuj i ZOBACZ:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 4.7]