Bardzo poważne zmiany. Polski oddział Nissana przekazuje firmie Astara kompetencje związane z importem nowych samochodów, części i usług Nissana na polskim rynku. Astara jest globalnym koncernem działającym w 19 krajach na trzech kontynentach. W 2022 roku do grupy Astara dołączyło MMC Car Poland, wtedy od 26 lat dystrybutor marki Mitsubishi w Polsce. Zawiązanie kooperacji wiązało się z przemianowaniem przedsiębiorstwa na Astara Poland.
Nissan w Polsce w ramach Astara
Dziś ogłoszono sfinalizowanie umowy, transakcja musi zostać zaakceptowana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dealerom i pracownikom Nissana zmiany zakomunikowano w poniedziałek, 22 maja, zakończenie transferu ma się dokonać błyskawicznie, bo w sierpniu 2023 roku. Działanie na polskim rynku ma zostać w całości przeniesione do Astara, spółka ukraińska pozostanie w strukturach Nissana.
Takie rozdzielenie organizacji i oddanie części działalności innemu przedsiębiorstwu jest efektem wcielenia w życie średniookresowego planu Nissan Next. Ma pozwolić na zwiększenie rentowności marki w Polsce i zaspokoić potrzeby klientów. Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE uważa, że zmiana przełoży się na lepsze wyniki Nissana.
Dodajmy, że alians Renault-Nissan-Mitsubishi od lat trzeszczy w szwach, a na początku 2023 roku ogłoszono jego poluzowanie. Nissan postanowił skupić się na rozwoju w regionach, w których jest najsilniejszy, w Europie ma swojego Ariyę i Renault Kangoo Elektryczne przemianowane na Nissana Townstara EV. Kolejny elektryk, Nissan Micra EV, też ma być produkowany przez Renault – będzie bliźniakiem Renault 5.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: