Według Nikkei, Nissan i Renault podpisały umowę z producentem baterii, chińskim Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL). Ogniwa tej firmy mają trafić do elektrycznych Nissanów Sylphy i Renault Kangoo ZE.
Nowe Nissany z nowymi bateriami
Nikkei donosi, że ogniwa CATL zostaną wykorzystane w Nissanie Sylphy EV (na zdjęciu), czyli osobowym kompakcie produkowanym wyłącznie na chiński rynek. Nieoficjalnie mówi się, że auto wykorzystuje podwozie Leafa 2, co sugerowałoby, że w przyszłości mogłyby się pojawić także w elektrycznym Nissanie przeznaczonym na pozostałe światowe rynki [spekulacje www.elektrowoz.pl]. Szczególnie, że CATL już dziś zaopatruje BMW i Volkswagena.
> Będą dopłaty do samochodów elektrycznych 2019? Minister Tchórzewski obiecuje
CATL jest obecny w segmencie baterii do samochodów elektrycznych od zaledwie 2011 roku. W 2017 roku firma wytworzyła ogniwa o pojemności 23 GWh. Do końca 2019 roku chiński producent chce osiągnąć poziom 30 GWh, żeby w 2020 dojść do 50 GWh. To odpowiedniki 0,58 miliona, 0,75 miliona i 1,25 miliona baterii do Nissanów Leafów (2018).
> Webinarium: Jaka stacja ładowania samochodów elektrycznych do hotelu, firmy, urzędu? [ZA DARMO]
Moce wytwórcze CATL za moment będą porównywalne z LG Chem i Teslą. Budowana właśnie fabryka CATL Huxi będzie drugim największym zakładem produkcyjnym na świecie, która zdoła samodzielnie wytworzyć około 25 GWh ogniw rocznie:
|REKLAMA|
|/REKLAMA|