Chińskie Nio pokazało swój piąty model, Nio ET5, sedana segmentu D, a więc konkurującego bezpośrednio z Teslą Model 3. Auto dostępne będzie z bateriami o pojemności 75, 100 i 150 kWh. Zamówienia na auto można już składać, dostawy mają ruszyć we wrześniu 2022 roku. Cen i terminów dostępności wariantu 150 kWh nie podano.

Nio ET5: ceny, wersje i wszystko, co wiemy

W Nio ET5 zastosowano dwa silniki (1+1): przedni, indukcyjny, o mocy 150 kW/204 KM, i tylny, z magnesami trwałymi, o mocy 210 kW/285,5 KM. Łączna maksymalna moc systemu to 360 kW/489 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Dzięki nim przyspieszenie Nio ET5 do 100 km/h ma trwać 4,3 sekundy, a więc mniej więcej tyle, ile w Tesli Model 3 Long Range bez pakietu Acceleration Boost.

Nio jest chyba pierwszą firmą, która przyznała się do zastosowania falownika opartego na węgliku krzemu (SiC), żeby „obniżyć poziom hałasu”. Dotychczas producenci mówili wyłącznie o wyższej wydajności takiego rozwiązania.

Nio ET5 ma 4,79 metra długości, 2,89 metra rozstawu osi, 1,5 metra wysokości, 1,96 metra szerokości, zaskakująco długą maskę z przodu i dość zaskakujący zwis z tyłu. Nad przednią szybą auta zamontowano lidar i zestaw kamer. Kamery znajdziemy też w lusterkach oraz na przednich błotnikach. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,24, pozwala on na osiągnięcie 550 jednostek zasięgu CLTC z baterii o pojemności 75 kWh. Realnie w trybie mieszanym będzie to około 400 kilometrów [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl].

Przy baterii o pojemności 100 kWh producent obiecuje ponad 700 jednostek zasięgu (ponad 500 km realnie w trybie mieszanym), przy akumulatorze 150 kWh – 1 000+ jednostek zasięgu (ponad 720 kilometrów realnie w trybie mieszanym przy rozładowaniu baterii do zera). To na razie wstępne wartości, więc wstępnie możemy oszacować, że według WLTP Nio ET5 powinien uzyskać odpowiednio 460, 590 i 840 jednostek.

Interesującym dodatkiem jest mechanizm soft-close, który dociąga drzwi, gdy są one niedomknięte. Wnętrze zostało oczywiście (oczywiście!) zaprojektowane, by pełnić rolę salonu. Centralny ekran o przekątnej 12,8 cala został wykonany w technologii AMOLED, kabinę wyposażono w łącznie 23 głośniki o mocy muzycznej 1 000 W. System audio 7.1.4 jest kompatybilny z Dolby Atmos, obsługuje kodek Dirac Pro i… będzie standardowym wyposażeniem każdego Nio ET5.

To nie koniec: każdy nabywca Nio ET5 będzie mógł kupić okulary Nio Air AR, na których będą wyświetlane elementy rozszerzonej rzeczywistości. Albo okularohełm Nio VR, który będzie można wykorzystać do rozrywki czy prezentowania obrazów widzianych przez samochód – dzięki nim ktoś w okularach może poczuć się, jakby podróżował z nami:

Ceny Nio ET5 z baterią o pojemności 75 kWh mają startować od 328 000 yuanów, co jest równowartością 210 000 złotych. Dla porównania: Tesla Model 3 z baterią o pojemności ~55 (60) kWh kosztuje w Chinach od 266 740 yuanów, a wariant Performance – od 339 900 yuanów. Za cenę zbliżoną do ceny Tesli Model 3 Performance możemy więc kupić Nio ET5 o możliwościach podobnych do Tesli Model 3 Long Range (która obecnie nie jest w Chinach sprzedawana).

Jeśli nabywcy Nio zdecydują się na zakup auta z baterią w abonamencie, zapłacą 258 000 yuanów i 980 lub 1 480 yuanów miesięcznie (630/950 zł) za akumulator. Wszystkie funkcje jazdy autonomicznej to dodatkowy wydatek w wysokości 680 yuanów miesięcznie (440 zł). Warto podkreślić, że pierwsi właściciele samochodów są upoważnieni do darmowych wymian baterii przez cały czas życia auta.

Samochód został pokazany podczas Nio Day 2021, zamówienia na auto można już składać na terenie Chin. Spodziewamy się, że auto trafi do Europy, gdy producent uzna, że wysokomarżowe produkty (ES8 i ET7) już nasyciły rynek. Dostawy na terenie Państwa Środka mają wystartować we wrześniu 2022 roku.

Prezentacja Nio ET5 zaczyna się od 3:40:00:

https://youtu.be/LKd_1TD2sdM?t=13200

 

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: