Niemiecki oddział Nio sprzedał w maju w sumie 22 samochody, co jest spadkiem o 13 egzemplarzy w stosunku do maja 2024 roku. Dlatego firma rozpaczliwie walczy o wynik u naszych zachodnich sąsiadów: można wziąć samochód w leasingu na rok i zwrócić go po pół roku bez żadnych dodatkowych opłat. Abonament za baterię (ang. BaaS) dodawany jest w gratisie, a ten w Nio potrafi kosztować do ponad 1 200 złotych miesięcznie.
Nio zwinie się z Europy zanim trafi do Polski?
Nio obecne jest dziś w Europie na pięciu rynkach, w tym co najmniej trzy z nich określało mianem „ważnych” lub „strategicznych” dla siebie (Niemcy, Holandia, Norwegia). Ale to nie pomaga firmie w osiąganiu szczególnie dobrych wyników. W maju Nio sprzedało w Europie w sumie 58 samochodów, w tym 22 w Niemczech, jak wspomnieliśmy. Kwiecień był na Starym Kontynencie nieco mniej łaskawy, dostarczono 52 samochody, wylicza portal EU-EVs.
Przedsiębiorstwo właśnie zainaugurowało działalność w Belgii, ma zamiar rozpocząć tam sprzedaż w nadchodzących miesiącach. W Polsce chińska marka ma się pojawić w 2026 roku wśród około osiemdziesięciu tysięcy innych chińskich producentów, którzy też uznali, że warto wejść do Europy i naszego kraju. Na razie Nio walczy o przeżycie w Niemczech, oferuje wyprzedaż samochodów z darmowym abonamentem na baterię (pozwala na korzystanie ze stacji wymian w liczbie sztuk kilkunastu), możliwością szybszego zwrotu pojazdu bez kar, a dla nabywców Nio ET5 i Nio ET7 również dwa lata usługi Nio Power za darmo.
Producent stopniowo modyfikuje także strategię, wprowadza do sprzedaży tańsze modele („najtańsze Nio”, Firefly w Holandii, Norwegii, Danii) i rozważa sprzedaż „tańszego Nio”, Onvo, po prostu jako Nio, przynajmniej w naszym regionie. Firma ucieka wreszcie od modelu sprzedaży bezpośredniej z użyciem witryn WWW i wchodzi w kooperacje z sieciami dealerskimi. W Europie tylko jednej firmie udało się skutecznie wdrożyć sprzedaż online, ale dlatego, że przez całe lata internet był dla niej głównym i jedynym kanałem komunikacji. Nio nie ma takiej bazy.