Nio pokazało elektrycznego sedana, który ma w Chinach konkurować z Teslą Model S. Prezentacja była wybitnie w dalekowschodnim stylu, z wyliczeniem niemal wszystkich parametrów technicznych, od świateł poczynając, a na 5G, UWB, WiFi 6 czy V2X kończąc. Dowiedzieliśmy się też, że bateria o pojemności 150 kWh na razie jest tylko marketingowym wabikiem oraz że moc obliczeniowa pokładowego komputera jest ponad 7x wyższa niż komputera FSD Tesli.

Nio ET7: specyfikacja i wszystko, co wiemy

Zacznijmy od haczyka, czyli od zapowiadanej w zwiastunie specyfikacji. Otóż sedan Nio ma być dostępny w trzech wersjach, z bateriami o pojemnościach 70, 100 i 150 kWh, przy czym ta ostatnia powinna się pojawić pod koniec 2022 roku. Zasięg Nio ET7 powinien wynosić odpowiednio:

  • 70 kWh – „ponad 500 jednostek NEDC”, co daje około 380-390 kilometrów realnie [wstępne obliczenia www.elektrowoz.pl],
  • 100 kWh – „ponad 700 jednostek NEDC”, czyli do 540 kilometrów realnie [zastrzeżenie jak wyżej],
  • 150 kWh – „ponad 1 000 jednostek NEDC”, czyli do 780 kilometrów realnie [jw.].

Edycje z mniejszymi bateriami mają być dostępne w Chinach w pierwszym kwartale 2022 roku

Wymiary Nio ET7 lokują go w powyżej Tesli Model S, w segmencie F: 5,098 metra długości, 3,06 metra rozstawu osi, 1,98 metra szerokości. Jednak Chińczycy lubią przedłużone warianty normalnych aut, dlatego należy uznać, że model został zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z Teslą Model S.

W standardzie ma być system dźwięku przestrzennego 7.1.4, czyli wyposażony w 7 głośników standardowych, 1 odpowiadający za emitowanie niskich tonów (subwoofer) oraz 4 głośniki ulokowane nad głowami słuchających. W standardzie ma być również podgrzewanie i masaż w obu rzędach foteli. Nie mówiąc o wykorzystaniu technologii Ultra-wideband (UWB) w kluczyku.

Producent obiecuje napęd na obie osie (1+1) i maksymalną moc wynoszącą 480 kW (653 KM) oraz 850 Nm momentu obrotowego, które powinny rozpędzić samochód do 100 km/h w 3,9 sekundy. Nio pochwaliło się też komputerem z czterema chipami Nvidia Orin dysponującym siedmiokrotnie wyższą mocą obliczeniową niż komputer FSD Tesli. Usługa jazdy autonomicznej ma być dostępna w miesięcznym abonamencie kosztującym 680 yuanów, nie pochwalono się jednak, czy oprogramowanie jest już dostępne.

Ceny Nio ET7 zaczynają się od 448 tys. yuanów dla wersji 70 kWh i 506 tys. yuanów przy baterii o pojemności 100 kWh. Dla porównania: Tesla Model S Long Range startuje w Chinach od 773 tys. yuanów dla akumulatora o pojemności 92 (102) kWh.

Producent nie wspomniał o sprzedaży auta poza Państwem Środka.

Cała prezentacja (zaczyna się od około 2:00 h):

https://www.youtube.com/watch?v=dYtvit9aBOo

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 3.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: