W piątek, 7 października, Nio planuje zorganizować konferencję, w ramach której oficjalnie wprowadzi na niemiecki rynek Nio ET7, Nio ES7 i Nio ET5. Ten ostatni model jest interesujący, ponieważ stanowi odpowiedź na Teslę Model 3, ale prezentuje się nowocześniej i może zostać wyposażony w baterie o pojemności 100, a w przyszłości nawet 150 kWh.
Nio ET5 w Europie. Ceny powinniśmy poznać za dwa tygodnie
Premiera samochodów odbędzie się w trakcie imprezy Nio Berlin 2022, która będzie transmitowana na żywo 7 października od godziny 18.00 czasu polskiego. Oprócz tego chińska firma buduje duży salon w Frankfurcie (Niemcy), przymierza się też do uruchomienia tam stacji wymian baterii i do otwarcia drugiego salonu w Rotterdamie (Holandia).
Od wielu tygodni zamaskowane Nio ET7 pojawiały się w różnych europejskich miastach: w Berlinie, Frankfurcie, Pradze (Czechy), nawet w Szczecinie. Wyglądało to na zmasowaną akcję marketingową, która miała wzbudzić zainteresowanie chińską marką. Udało się raczej umiarkowanie, zainteresowanie było stosunkowo niewielkie, lokalne media też nieszczególnie się paliły do opisywania tematu.
Początkowo zanosiło się na to, że na Stary Kontynent trafią głównie droższe modele producenta, Nio ET7 (segment F) i ES7 (pogranicze D i E-SUV). Jeśli w pokazie weźmie udział ET5 (segment D), możemy się spodziewać, że produkowane od września auto szybko trafi do Europy. Samochód w najmocniejszej wersji ma 360 kW/489 KM mocy, 700 Nm momentu obrotowego i przyspiesza do 100 km/h w 4,3 sekundy. Z tyłu auto prezentuje się nowocześniej niż Tesla Model 3, jego wnętrze jest mocno inspirowane Teslą, ale wzbogacone o ekran asystenta, kolorowe nastrojowe oświetlenie i wyświetlacz centralny wykonany w technologii AMOLED.
Nio ET5 z baterią o pojemności 100 kWh ma osiągać ponad 700 jednostek CTLC zasięgu, co powinno przełożyć się na 550 kilometrów realnie w trybie mieszanym i 645 jednostek WLTP. Producent obiecuje też możliwość zastosowania baterii częściowo-solid-state o pojemności 150 kWh, która powinna zaoferować ponad 1 000 jednostek CLTC zasięgu, około 790 kilometrów realnie i około 920 jednostek WLTP [wstępne obliczenia redakcji Elektrowozu; patrz też Nio ET5 dane techniczne].
Minusy? Auto z najmniejszą baterią 75 kWh jest w Chinach niewiele tańsze niż oferowana lokalnie Tesla Model 3 Performance, chyba że nabywca zdecyduje się na samochód z akumulatorem w abonamencie. Może dzięki temu korzystać ze stacji wymian baterii, ale przestaje być właścicielem pojemnika z ogniwami.