W wielu niemieckich mediach pojawiają się informacje o kolizjach Volkswagenów ID.3 podczas jazd próbnych. Na pierwszy rzut oka wygląda to jak poważny problem, ale jeśli się zastanowić, wiadomości nie są takie złe. To znaczy: przynajmniej dla nas, bo dla salonów i uczestników kolizji już trochę mniej.

VW ID.3 regularnie w niemieckich mediach

Pojawiają się pojedyncze doniesienia o wypadkach Polestara 2, w Polsce po raz pierwszy rozbito Porsche Taycan Turbo S – „wina kierującego traktorem” tłumaczy kierowca, który wbił się w tył przyczepy, gdy nie wyhamował w zakręcie – ale zderzenia VW ID.3 w Niemczech wyglądają na masowe (patrz np. TU czy TU). Czasem wina jest po stronie kierowców ID.3, innym razem problem powodują pozostali uczestnicy dróg.

Dlaczego te informacje nas zainteresowały? Otóż skoro taka liczba informacji płynie z jednego tylko kraju, to znaczy, że:

  • Volkswageny ID.3 są regularnie testowane,
  • Volkswageny ID.3 wzbudzają duże zainteresowanie,
  • Volkswageny ID.3 są brane pod uwagę jako następny samochód.

VW ID.3 – opinie Czytelników www.elektrowoz.pl

Wiemy, że sporo z Was jeździło już nowym modelem Volkswagena. Niektórzy po raz pierwszy w życiu siedzieli za kierownicą samochodu elektrycznego. Podsyłacie do nas trochę opinii i w przeważającej większości są one pozytywne. Piszecie, że (parafrazy wyciągnięte z różnych wypowiedzi):

  • Volkswagen ID.3 jest mniejszy niż Leaf II, ale z tyłu jest dużo miejsca,
  • VW ID.3 ma twardo zestrojone zawieszenie, ale wcale nie jest aż tak twardo i świetnie czuje się drogę,
  • VW ID.3 ma plastikowe wnętrze, ale … nie, tutaj akurat wszyscy się zgadzają :),
  • VW ID.3 zbiera się szybciej niż Leaf / [moje dotychczasowe auto spalinowe] oraz daje frajdę z jazdy dzięki napędowi na tył,
  • VW ID.3 ma bagażnik mniejszy niż Leaf, ale jest on ustawny,
  • system multimedialny i elektronika VW ID.3 sprawia wrażenie wersji beta, ale … nie, bez „ale”, akurat tutaj też większość jest zgodna.

Opinii jest dużo, wyłania się z nich całkiem ciekawy obraz, który jest kompatybilny z ocenami mediów i dziennikarzy: Volkswagen ID.3 jako Volkswagen z innym rodzajem napędu nie zawodzi, gdy chodzi o jazdę. Natomiast wszystko, co jest nowe, sprawia wrażenie surowego lub wymagającego przyzwyczajenia:

> Niemiecki (!) Auto Motor und Sport rozczarowany VW ID.3. „Jakość wykonania? Auto powinno być dwa razy tańsze”

O tym, czy tak jest naprawdę, na pewno wypadałoby się przekonać samemu – w Warszawie samochód jest dostępny w Volkswagen Home. Gdy natomiast chodzi o zakup, warto się wstrzymać jeszcze chwilę. Producent właśnie ogłosił ceny VW ID.4, wkrótce poznamy koszty zakupu Skody Eniaq iV oraz elektrycznych wersji nie-1st. Wygląda na to, że koncern Volkswagena wziął sobie do serca walkę o rynek elektryków.

To bardzo dobre wieści.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: redakcja będzie dysponowała samochodem od 28 października. Na pewno podzielimy się z Wami wrażeniami, o ile oczywiście będziemy mieli cokolwiek do dodania.

Zdjęcie otwierające: kolizja Forda i VW ID.3. Kierowca srebrnego samochodu został rozproszony przez dziecko siedzące z tyłu. Z kolei kierowca elektrycznego Volkswagena był bardzo zadowolony z jazdy (c) News38.de

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 5 głosów Średnia: 2]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: