Niemiecka firma iEV1 zaprezentowała niewielki miejski pojazd elektryczny: iEV X. Wykorzystuje on instalację pracującą z napięciem 48 woltów – znaną z uproszczonych hybryd – i w najprostszej wersji rozpędza się do 45 km/h. Cena iEV X ma się rozpoczynać od równowartości 16,6 tysiąca złotych (3,85 tysiąca euro).

iEV X – elektryczny, miejski, na etapie projektu

iEV X ma pewną nietypową cechę: dzięki wbudowanym w podwozie szynom pojazd może zostać rozciągnięty o 60 centymetrów. W normalnej konfiguracji elektryk ma 1,4 metra długości i mieści tylko jedną osobę. Po rozciągnięciu wydłuża się do 2,2 metra, co pozwala na przewiezienie większego bagażu lub dodatkowego pasażera:

Oprócz podstawowej wersji z instalacją 48 V, która rozpędza się do 45 km/h i ma 40-60 km zasięgu, dostępna jest też bogatsza edycja iEV X+. Powiększona o 50 procent bateria daje napięcie 72 V, pozwala na rozpędzenie się do 60 km/h i umożliwia przejechanie 80-120 km na jednym ładowaniu.

Miejski pojazd elektryczny iEV X. Ze względu na szerokość wynoszącą zaledwie 78 centymetrów w zakrętach nie prezentuje się zbyt stabilnie. Pomysłodawca twierdzi jednak, że nisko położony środek ciężkości gwarantuje bezpieczną jazdę (c) iEV1 / Kickstarter

Obie wersje wyposażone są w panele słoneczne: iEV X (48 V) ma ogniwa fotowoltaiczne o mocy 40 W, iEV X+ (72 V) – 60 W. Panele mają obniżać zużycie energii podczas jazdy (wydłużać zasięg) lub ładować baterie, ale pomysłodawca nie podaje tutaj żadnych konkretów. Wiadomo natomiast, że po wpięciu do gniazdka proces ładowania ma trwać około 3 godzin.

Jednak chyba najciekawszym elementem [opcjonalnego] wyposażenia bogatszej wersji iEV X+ (72 V) są… pedały. Pozwalają one na „ćwiczenia”, których energia wykorzystywana jest do ładowania baterii pojazdu.

Dodatkowe informacje: Kickstarter

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: