Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Niemieccy inżynierowie: Volkswagen najbardziej innowacyjną marką 2024 w kwestii napędów elektrycznych

Niemiecka organizacja inżynierska Center of Automotive Management (CAM) uznała, że Volkswagen jest obecnie najbardziej innowacyjną marką masową, gdy chodzi o elektryczne zespoły napędowe, możliwość ładowania, zużycie energii i cały ekosystem związany z elektrykami. Organizacja chwali się, że zebrała i przeanalizowała około 1 000 innowacji około 100 producentów samochodów z całego świata, by sprawdzić, które stanowią o przewadze konkurencyjnej. Pod uwagę brano też obietnice i zapowiedzi pokazywane w konceptach.

Elektryczne zespoły napędowe Volkswagena na czele

W przypadku marki Volkswagen CAM docenił między innymi wyższy zasięg VW ID.5, który obecnie wynosi do 556 jednostek WLTP za sprawą użycia m.in. silnika APP550 zamiast wcześniejszego APP310, najniższe zużycie energii w segmencie w przypadku VW ID.7, maksymalną moc ładowania VW ID.3 podniesioną ze 135 na 170 kW (realnie: nawet 187 kW), przygotowywanie baterii do ładowania zaimplementowane w ID. Buzzie – pierwszy taki przypadek w segmencie minivanów, czy funkcję Plug & Charge również obecną w VW ID. Buzzie (źródło).

Thomas Schaefer, prezes marki Volkswagen Samochody Osobowe (po lewej) oraz Stefan Bratzel, prezes CAM (c) Volkswagen

Wśród innych ważnych innowacji i zmian wymieniono premierę VW ID.7 oraz wykorzystanie silnika APP550 o mocy 210 kW, który zużywa rzekomo o 50 procent mniej energii niż silnik APP310 o mocy 150 kW. Dodajmy, że ta ostatnia wartość musi być raczej rezultatem syntetycznym, w teście samych silników, bo różnica zasięgu między chińskim VW ID.7 (silnik APP310) a europejskim VW ID.7 (silnik APP550) przy baterii 82 (77) kWh nie wynosi aż 50 procent. 642 jednostki CLTC kontra 619 jednostek WLTP to około 412 i 529 kilometrów realnie w trybie mieszanym, co daje różnicę w zużyciu energii na poziomie 22 procent [obliczenia redakcji Elektrowozu].

Volkswagen ID.7 GTX kombi (c) Volkswagen

Każdego roku CAM analizuje w sumie 100 marek samochodów w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych. Doniesienia o innowacjach oceniane są pod kątem inżynierii, ale też na tle reszty świata (pierwsze użycie danej technologii, wtórne użycie itd.). Dla lat 2023/24, które wyłoniły opisywanego lidera, zbadano w sumie 709 innowacji już obecnych oraz 300 nowinek-obietnic, które dopiero mają wejść w życie i wskazują przyszłe trendy rozwojowe producentów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version