Porsche pochwaliło się, że niemieccy eksperci przeanalizowali około 250 samochodów i doszli do wniosku, że w latach 2019/2020 elektryczne Porsche Taycan było najbardziej innowacyjnym autem na świecie. Między innymi za 800-woltową instalację elektryczną.
AutomotiveInnovations Award 2020 a Porsche Taycan
Badacze z Center of Automotive Management studiują samochody od 2005 roku, od 11 lat wspomaga ich w tym PricewatershouseCoopers. Wybierają te, które ich zdaniem popychają świat motoryzacji do przodu. W Porsche Taycan docenili 800-woltową architekturę, dwubiegową przekładnię na tylnej osi, możliwość rekuperacji z mocą do 265 kW oraz najlepszy współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący od 0,22.
Pracująca z napięciem 800-woltów instalacja elektryczna pozwala na ładowanie aut z wyższymi mocami (moc = napięcie * natężenie) przy jednoczesnym zastosowaniu cieńszych wiązek przewodów. Wysokie napięcie to jednocześnie możliwość łatwiejszego osiągania dużych szybkości jazdy, podczas gdy wysokie natężenie pozwala na lepsze przyspieszenia – widać to szczególnie dobrze w pojazdach z mniejszymi silnikami, na przykład rowerach elektrycznych.
Większość elektryków stosuje instalacje 400-woltowe.
> Oto, jak wygląda krzywa ładowania Porsche Taycan z większą baterią [Fastned]
Porsche Taycan zostało również wyróżnione za pierwszą na rynku cywilnych elektryków dwubiegową przekładnię na tylnej osi, dzięki której samochód może – ano właśnie – lepiej przyspieszać na starcie i rozpędzać się do wyższych szybkości.
Dodajmy, że za „Najbardziej innowacyjną markę premium” oraz „Najbardziej innowacyjną markę w kategorii interfejs i usieciowienie” uznano Mercedesa. Z kolei w 2019 roku Hyundai otrzymał nagrodę w kategorii „Alternatywne zespoły napędowe” za Nexo i Konę Electric.