Niemiecki oddział Volkswagena obniży ceny VW ID.3 od 1 października, dowiedział się Automobilwoche. Kosztujący obecnie 36 900 euro samochód ma zjechać do katalogowych 33 330 euro, a producent będzie do niego dodatkowo dorzucać rabat w wysokości 3 570 euro. Gdyby przełożyć te kwoty proporcjonalnie na nasz rynek, cena VW ID.3 Pure zjechałaby z obecnych 171 090 do 138 000 złotych.

Cena VW ID.3 Pure – pomarzmy przez chwilę

Powyższa wyliczona dla Polski teoretyczna kwota zawiera już bonus dawany przez producenta. Wnioskujemy zatem, że producenta na ten rabat stać, skoro w Chinach sprzedaje ten sam model prawie dwa razy taniej i operacja nadal mu się spina finansowo. Załóżmy, że ten sam bonus zaczyna obowiązywać w Polsce i od kosztów zakupu auta możemy jeszcze odliczyć dopłatę NFOŚiGW „Mój Elektryk” w wysokości 18 750 złotych czy nawet 27 000 złotych przy osobach z Kartą Dużej Rodziny (auto ma 5 miejsc, co przy VW ID.3 nie zawsze jest oczywiste).

W takim przypadku koszt zakupu VW ID.3 zaczynałby się od 111 000 lub od 119 250 złotych. Dla porównania: spalinowy VW Golf dostępny jest w cenie od 113 190 złotych, nabywca miałby zatem poważny orzech do zgryzienia, czy wziąć auto ciche, przestronniejsze i w podobnej cenie, ale ze słabszym zasięgiem, czy może postawić na stary napęd, coroczne wysokie koszty wymian oleju i filtrów, ale za to z zasięgiem pozwalającym na dojechanie nad morze bez postoju.

Volkswagen ID.3 Pure to model z silnikiem 125 kW/170 KM, baterią o pojemności 55 (52) kWh i deklarowanym zasięgiem 388 jednostek WLTP, 332 kilometrów realnie w trybie mieszanym, 233 kilometrów przy jeździe autostradowej z GPS-ową szybkością 120 km/h [wstępnie obliczenia redakcji Elektrowozu]. Łatwo obliczymy, że jeśli będziemy ładować auto raz w tygodniu na ładowarce przy Lidlu, to na każdy dzień roboczy przypada nam średnio aż 66 kilometrów. Przy jeździe dzień w dzień mamy do dyspozycji średnio do 47 kilometrów na dobę, chociaż trzeba też pamiętać, że zimą dystans ten zmniejszy się o 25-30 procent.

Przy dłuższych wyjazdach, które przebiegają po drogach szybkiego ruchu, powinno udać nam się pokonać do 400 kilometrów z jednym postojem na uzupełnienie energii. Co ciekawe, VW ID.3 Pure w podstawie ma m.in. tempomat adaptacyjny, klimatyzację automatyczną, aż trzy miejsca montażu fotelików Isofix, oprogramowanie ID. Software 5.2 i możliwość ładowania z mocą do 145 kW (!). Ładowarka pokładowa AC-DC jest dwufazowa, do 7,2 kW.

Nota od redakcji Elektrowozu: Volkswagen urządza takie promocje w Niemczech, tymczasem Polska aż czeka na te wszystkie bonusy…

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]