Niemcy i Grupa Wyszehradzka sprzeciwiają się wprowadzeniu ograniczenia emisji o 40 procent w roku 2030 (w stosunku do roku 2021), co kilka dni temu przegłosował Parlament Europejski. Podczas głosowania w Radzie Unii Europejskiej, państwom udało się wywalczyć nieco łagodniejszą wersję: ograniczenie o 35 procent w roku 2030.

Mała emisja = duży problem (dla producentów)

Rada Unii Europejskiej przegłosowała ograniczenie emisji o 35 procent do roku 2030. To mniej niż chcieli posłowie Parlamentu Europejskiego (40 procent), ale więcej niż proponowała Komisja Europejska (30 procent). Ostateczna wartość zostanie ustalona podczas negocjacji przedstawicieli wszystkich wymienionych powyżej organów w 2019 roku – i zapewne zmieści się w przedziale 30-40 procent.

> Lotos inwestuje w wodór. Dwa punkty tankowania do 2021 roku: Warszawa + Gdańsk

Przeciwko ostrym normom emisji były Niemcy – których gospodarka stoi przemysłem motoryzacyjnym – oraz państwa Grupy Wyszehradzkiej. Za ograniczeniem emisji o co najmniej 40 procent była m.in. Dania, Irlandia, Luksemburg, Holandia, Słowenia i Szwecja.

Warto przy okazji dodać, że zaledwie kilka dni temu prezes BMW, Harald Krueger, zadeklarował, że ograniczenie norm emisji o 45 procent do 2030 roku to marzenie ściętej głowy. Wyliczył, że udałoby się je zrealizować, gdyby 70 procent sprzedaży samochodów w Europie stanowił auta czysto elektryczne. Jego zdaniem producenci są w stanie zejść do poziomu niższego o 30 procent – ale na tym kończą się ich możliwości (źródło).

> Oto nowy Opel Corsa F (2019). Albo elektryczna e-Corsa / Corsa-e (2020)

Dla odmiany Organizacja Narodów Zjednoczonych bije na alarm. Twierdzi, że konieczne jest spowolnienie ocieplania się klimatu Ziemi i zatrzymanie procesu na poziomie maksymalnie +1,5 stopnia Celsjusza. Gdy temperatura naszej planety wzrośnie o 2 stopnie, zniknie ponad 99 procent światowej rafy koralowej, a anomalie pogodowe doprowadzą do wykolejenia światowej gospodarki (źródło).

Na zdjęciu: Angela Merkel, kanclerz Niemiec (c) European People’s Party / Flickr

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: