Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

NIEMCY. Chińskie samochody elektryczne bez szału. W grudniu również bez piku Tesli, rok nieco słabszy niż 2022

Chińskie auta elektryczne nie cieszą się szczególnym zainteresowaniem w Niemczech, wynika z najnowszego zestawienia Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego (KBA). Nasi zachodni sąsiedzi wierzą przede wszystkim lokalnym lub „starym” producentom, wszyscy inni muszą zapracować na zaufanie. Tesla z kolei zanotowała w 2023 roku wynik nieco słabszy niż rok temu – i mówi się, że może być to pierwszy sygnał dotyczący rozwoju segmentu aut elektrycznych po wycofaniu dopłat.

Chińskie marki w Niemczech

Przez cały rok 2023 marki z Chin zanotowały następującą sprzedaż, zestawienie dotyczy wszystkich rodzajów napędów, wzrosty to dane rok do roku:

Dla porównania: należące do chińskiego Geely, ale kojarzące się „szwedzko” Volvo sprzedało 44 739 samochodów (+22,2 procent), Toyota wprowadziła na rynek 75 199 egzemplarzy (mniej niż w Polsce!; -4 procent), a drogie Porsche – 32 832 auta (+12 procent). Analitycy, których opinie widywaliśmy w minionych latach, twierdzą, że niemiecki rynek wydaje się łakomym kąskiem ze względu na rozmiary, tymczasem jest wybitnie hermetyczny.

Na tym tle interesująco prezentuje się Tesla: przez cały rok 2023 sprzedała się w 63 685 egzemplarzach i zaliczyła zjazd o 9 procent rok do roku. Drugi kwartał wyglądał dobrze, w trzecim i czwartym producent się osłabił. Słychać głosy, że może być to efekt nagłego wycofania dopłat w połowie grudnia, ale też doskonałe oferty wyprzedażowe niemieckich producentów.

Tesla, statystyki sprzedaży w poszczególnych latach (c) Roland Pircher / X

Skumulowana sprzedaż Tesli w Niemczech (c) Roland Pircher / X. Warto obserwować!

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version