W sierpniu 2017 roku zarejestrowano w Niemczech 2 177 aut elektrycznych i 2 617 hybryd plug-in. Liczba samochodów elektrycznych w stosunku do sierpnia 2016 r. zwiększyła się o 143,2 procent (!) – i o 357 egzemplarzy w stosunku do lipca 2017.
Hybrydy i elektryki w Niemczech
Najpopularniejsze w Niemczech okazały się klasyczne hybrydy: w sierpniu 2017 r. zarejestrowano ich aż 6 972 sztuk. To jednak tylko 76,4 wartości z sierpnia 2016 r. – biorąc pod uwagę wzrost w segmencie elektryków, można zaryzykować twierdzenie, że Niemcy powoli przechodzą do prawdziwie ekologicznych aut.
2 617 zarejestrowanych hybryd plug-in oznacza wzrost aż o 213 procent rok do roku. Równocześnie – zapewne za sprawą premii środowiskowej – zainteresowanie dieslami spadło o 13,8 procent.
Do końca sierpnia 2017 roku jeździło po niemieckich drogach 17 606 aut wyłącznie elektrycznych. Łącznie elektryków i hybryd plug-in było na drogach 30 034.
Najchętniej kupowane elektryki w Niemczech w 2017 r.
Do najchętniej kupowanych modeli samochodów elektrycznych i hybryd plug-in w Niemczech poniżej 60 tysięcy euro należą (samochody czysto elektryczne zostały pogrubione):
- Audi A3 e-tron – 3 679 sprzedanych egzemplarzy,
- BMW i3 – 3 562 egzemplarze,
- Renault ZOE Intense (z leasingiem baterii) – 2 803 egzemplarze,
- Renault ZOE Life (z leasingiem baterii) – 1 173 egzemplarze,
- BMW 225 xe – 2 699 egzemplarzy,
- Smart Forwo Coupe Electric Drive (model 2017 / BR453) – 1 134 egzemplarze,
- Mitsubishi Outlander plug-in (wersja Top) – 1 201 egzemplarze,
- Tesla Model S Base – 948 egzemplarzy,
- Volkswagen e-Golf (model 2017) – 792 egzemplarze,
- Streetscooter Work B16 ze skrzynią ładunkową – 756 egzemplarzy,
- Volkswagen Passat GTE Variant – 702 egzemplarze,
- Volkswagen e-Up! – 702 egzemplarze,
- Mercedes C 350e T-Modell – 522 egzemplarze,
- Kia Soul EV (wersja Play) – 521 egzemplarzy,
W szczegółowym zestawieniu nie ujęto, niestety, modeli droższych niż 60 000 euro, ponieważ nie kwalifikują się do uzyskania bonusu środowiskowego. Nie ma w nim więc droższych modeli Tesla Model S ani żadnego Tesla Model X.
> Jaka jest dobra mapa z punktami ładowania elektryków? [ODPOWIADAMY]