Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

[Niektórzy] właściciele nowych Tesli Model Y LR właśnie dostali większy zasięg WLTP w prezencie. W instrukcji pojawiła się bateria strukturalna

Osoby, które odebrały w ostatnich miesiącach Teslę Model Y, właśnie otrzymały od producenta SMS-a z powiadomieniem, że zwiększyły im się zasięgi WLTP samochodów. A zatem opisywane przez nas kilka dni temu liczby obowiązują również w przypadku aut kupionych przed końcem roku 2021. Czekamy na potwierdzenie podobnych rewelacji od nabywców Tesli Model 3.

Nowe zasięgi WLTP Tesli Model Y (2022)

Trzy dni temu informowaliśmy, że zasięg np. Tesli Model Y Long Range wzrósł z 505 do 533 jednostek WLTP, podczas gdy zasięg Tesli Model 3 Long Range zmalał z 614 do 602 jednostek WLTP. Zastanawialiśmy się, co mogło wpłynąć na te zmiany oprócz modyfikacji baterii. Przed momentem jeden z Czytelników, Pan Wojciech, poinformował nas, że właśnie otrzymał od Tesli SMS-a, w którym dowiedział się o większym zasięgu WLTP jego auta. „Bez dodatkowych kosztów”.

Spodziewamy się, że opisywana zmiana to efekt ponownego przeprowadzenia pomiarów z użyciem procedury WLTP dla rocznika modelowego (2022). Nie wydaje nam się, żeby powyższa korekta była czymś więcej niż tylko modyfikacją wartości na papierze. Nie sądzimy, żeby nowe Tesle Model Y właśnie zaczęły przejeżdżać o te 5,5 procent więcej na jednym ładowaniu.

Bateria strukturalna w nowej wersji instrukcji samochodu

A skoro już jesteśmy przy Teslach Model Y, warto dodać, że w nowej instrukcji crossovera pojawiła się wzmianka o miejscach podparcia podnośników dla wariantu z baterią strukturalną. Zanosi się na to, że Tesla powoli przygotowuje się do stopniowego dostarczania produkowanych inaczej aut. Pierwsze powinny być Modele Y z Giga Texas (Stany Zjednoczone), w następnym kroku pojazdy z Giga Berlin.

Jeśli ktoś jednak nastawia się na szybki odbiór elektrycznego crossovera Tesli z Niemiec i chciałby mieć baterię strukturalną, powinien uważnie śledzić doniesienia medialne. Elon Musk wspominał, że ma dla europejskiej fabryki „plan awaryjny”, co prawdopodobnie oznacza, że jako pierwsze wyjadą stamtąd samochody „tradycyjne”, z ogniwami 2170 i baterią niestrukturalną. Natomiast Giga Austin od początku powinno produkować modele z ogniwami 4680 i nową baterią.

Giga Shanghai raczej nie przejdzie na nowy pakiet dopóki firma nie będzie dysponowała wystarczającą liczbą ogniw i zapasowymi fabrykami.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version